«بهترین ‌قصه‌های شاهنامه» منتشر شد

مجموعه کتاب «بهترین قصه‌های شاهنامه» با بازنویسی محمدرضا شمس در سه جلد منتشر شد.

«بهترین ‌قصه‌های شاهنامه» منتشر شد
کد خبر: 153166
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| این مجموعه با عنوان‌های «ضحاک و کاوه آهنگر و چند قصه دیگر از شاهنامه» در ۶۴ صفحه و با قیمت ۳۵۰۰ تومان، «رزم و رستم و اسفندیار و چند قصه دیگر از شاهنامه» در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۵۵۰۰ تومان و «هفت‌خوان رستم و چند قصه دیگر از شاهنماه» در ۸۸ صفحه و به بهای ۴۸۰۰ تومان با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه در موسسه نشر و تحقیقات ذکر عرضه شده است. «بهترین قصه‌های شاهنامه» در قالب یک جلد نیز منتشر شده است.

در معرفی این مجموعه عنوان شده است: رستم، پهلوان افسانه‌ای ایران باستان، تجسم‌ میهن‌دوستی، آزادگی و عدالت‌خواهی ملتی بزرگ و دیرین و بازتاب آرمان‌های والای مردمان این سرزمین است. حکایت زندگی رستم، ریشه در پاره‌ای از کهن‌ترین متون ایرانی دارد که شاهنامه، شیواترین و جامع‌ترین روایت آن را در بر می‌گیرد. کتاب «رستم دستان» بازنوشته‌ای داستانی از زندگی این پهلوان نامدار ایرانی، برمبنای روایت «شاهنامه فردوسی» است.

برخی از فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: تولد رستم، اسب برگزیدن رستم، جنگ رستم و افراسیاب، هفت‌خوان رستم، رستم و سهراب و کیکاووس، رزم رستم و سهراب، کشته شدن غم‌انگیز سهراب به دست پدر، آمدن سیاوش به توران‌زمین، کشته شدن سیاوش، مرگ افراسیاب، رزم رستم و اسفندیار و... و فرجام رستم است.

این کتاب سرگذشت رستم را از تولد تا مرگ با نثری ساده و روان بازگو می‌کند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها