کد خبر: 153183
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خطر میمون‌های ماکاکس؛

میمون‌های ولگرد فلوریدا ویروسی دارند که موجب مرگ می‌شود

یک از نمایندگان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در بیانیه ای می گوید: "هنگامی که این اتفاق می افتد، اگر بیمار فورا درمان نشود، می تواند باعث آسیب شدید مغزی یا مرگ شود."

میمون‌های ولگرد فلوریدا ویروسی دارند که موجب مرگ می‌شود
کد خبر: 153183
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مدیران حیات وحش در فلوریدا می گویند که می خواهند میمون‌های ولگرد را از این ایالت دور کنند، چرا که یک مطالعه جدید نشان می دهد برخی از این حیوانات ویروسی را منتقل می‌کنند که می‌تواند برای انسان خطرناک باشد.

به گزارش گروه ترجمه اعتمادآنلاین به نقل از فاکس، دانشمندان می‌گویند که برخی از این میمون ها ویروس هرپس B را در بزاق و سایر مایعات بدن دارند که موجب خطر پخش بیماری می‌شود.

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ویروس هرپس ب برای 21 مورد از 50 انسانی که با گاز میمون‌های ماکاکس در آزمایشگاه‌ها سر‌وکار دارند، کشنده است.
یک از نمایندگان این مرکز در بیانیه ای می گوید: «هنگامی که این اتفاق می افتد، اگر بیمار فورا درمان نشود، می تواند باعث آسیب شدید مغزی یا مرگ شود.»

محققان تخمین می زنند که تا 30 درصد میمون‌های ماکاکس این ویروس را به طور فعال دارند.

کمیته حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا درباره اینکه دولت بتواند تاکتیک‌های مدیریتی خاصی استفاده کند بحث نکرد، اما یک نماینده گفت که این کمیسیون تلاش می‌کند تا از دست این موجودات مهاجم خلاص شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها