کد خبر: 153195
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین؛

رئیس جمهور ترکیه از روسیه خواست تا بمباران غیرنظامیان در ادلب را متوقف کند

رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین خواستار توقف حملات هوایی روسیه به غیرنظامیان سوریه شد. پوتین در مقابل با اشاره به تداوم همکاری‌های هسته‌ای بین دو کشور گفت، حکومت و سربازان ترکیه هیچگونه ارتباطی با این حملات ندارند. ما به‌خوبی میدانیم که پشت پرده این حملات چه کسانی هستند.

رئیس جمهور ترکیه از روسیه خواست تا بمباران غیرنظامیان در ادلب را متوقف کند
کد خبر: 153195
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از ولادیمر پوتین همتای روسی خود خواست تا حملات به ادلب وغوطه را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌لملل اعتمادآنلاین ، رویترز به نقل از اطلاعات دریافتی از منابع ریاست جمهوری ترکیه نوشت، در این گفت‌وگوی تلفنی که بنابه درخواست روسیه انجام گرفت، روابط دو جانبه، همکاری‌های هسته‌ایی و مسئله سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه خواستار توقف فوری حملات نیروهای دولت اسد علیه غیر نظامیان در ادلب و غوطه شرقی و توجه بیشتر به اهمیت روند صلح آستانه و اجلاس سوچی برای حل این مناقشه شده است.

اردوغان و پوتین در این گفت‌وگو به همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های طرف ترک و نیروگاه انرژی هسته‌ایی آک کویو اشاره و بر توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها تاکید کردند.

هر دو رهبر همچنین در زمینه اجلاس شورای همکاری در سطح عالی بین ترکیه و روسیه و اجلاس سوچی بحث و تبادل نظر کردند.

پوتین نیز ضمن خاطر نشان کردن حملات اخیر به پایگاههای نظامی روسیه در سوریه گفت: حکومت و سربازان ترکیه هیچگونه ارتباطی با این حملات ندارند. ما به‌خوبی میدانیم که پشت پرده این حملات چه کسانی هستند.

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر طراحی‌شده بودن حمله هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه حمیمیم، افزود: هدف این اقدامات برهم زدن رابطه روسیه با شرکایش و در راس آن ترکیه است.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها