کد خبر: 153196
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

شاخص بورس در هفته گذشته در کانال 96 هزار واحد متوقف شد

شاخص بورس در هفته گذشته با 257 واحد رشد روی رقم 96 هزار و 186 واحد ایستاد و به کار خود پایان داد.

شاخص بورس در هفته گذشته در کانال 96 هزار واحد متوقف شد
کد خبر: 153196
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در بورس تهران و در هفته گذشته 5 میلیارد اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 800 میلیارد ریال مورد مبادله سرمایه گذاران قرار گرفت.

صفاری کارگزار بورس در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در هفته گذشته بازار کم حجم و کم رونقی را داشتیم و در این بازار فروشنده ها تمایلی به فروش نداشتند و خریداران خریدی را انجام ندادند.

قیمت های جهانی فلزات و گزارشات نه ماهه شرکت ها مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار این روزهای بازار سرمایه است.

حامدی کارگزار بورس گفت: اگر از هفته های آتی قیمت ارز را ریزشی ببینیم و بازارهای جهانی هم ریزشی باشند فشار فروش بیشتری به بازار تحمیل می کند ولی اگر برعکس باشد و ارز از رشد قیمتی برخوردار باشد و از طرفی بازارهای جهانی هم رشد کند مطمئنا شادابی و لطافت خاصی به بازار خواهد آمد.

نماد کنتورسازی که حدود یکسال است در بورس تهران بسته شده و دردسر زیادی را برای سهام داران ایجاد کرده است طبق مصوبه شورای عالی بورس در روز چهارشنبه به مدت 5 روز کاری در خارج از ساعات معامله بورس قابلیت معامله پیدا کرده است.

روح بخش کارشناس بورس دراین باره گفت: دارندگان سهام کنتورسازی تا 20 هزار سهم می توانند حداکثر 2 هزار سهم خود را بفروشند و دارندگان سهام بیش از 20 هزار سهم می توانند حداکثر 10 درصد موجودی سهام خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: قیمت خرید هر سهم 21 هزار و 75 ریال می باشد و نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی بدون محدودیت زمانی است.

اما برای اینکه مشکلات اینچنینی برای سهامداران ایجاد نشود چه اقداماتی باید انجام داد؟

ستاک کارگزار بورس گفت: نبود تقارن اطلاعاتی را هر چقدر بتوانیم کمتر کنیم تا اطلاعات به موقع و صحیح بدست سرمایه گذاران برسد این اتفاقات کمتر خواهد بود که در نهایت به نفع بازار سرمایه است.

در فرابورس و در هفته گذشته 19 میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی با عنوان اخزا 604 در روز چهارشنبه عرضه شد اما این اوراق با چه هدفی عرضه می شود ؟

غلامعلی پور معاون توسعه بازار فرابورس گفت: پیمانکاران یا سایر طلبکارانی که کاری برای دولت انجام می دهند در ازای دریافت طلبشان اوراق اسناد خزانه اسلامی را دریافت می کنند .

فلزات اساسی در هفته گذشته 53 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند، محصولات شیمیایی 9 درصد و استخراج کانی های فلزی 8 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند که در مجموع این سه صنعت 70 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند و درهفته گذشته پیشرو بودند.

به سهام داران تازه وارد توصیه می شود فقط پول هایی را وارد این بازار کنند که در دراز مدت به آن نیازی ندارند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها