مقام مسئول کارگری:

وام اشتغال در روستاهای بدون آب کارساز نیست

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: پرداخت وام اشتغال روستایی باید با احتیاط و نظارت دقیق و کارشناسی صورت گیرد تا شاهد هدر رفت منابع و عدم ایجاد شغل نباشیم.

وام اشتغال در روستاهای بدون آب کارساز نیست
کد خبر: 153216
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی اصلانی گفت: تزریق نقدینگی به روستاها برای رونق اشتغال و کاهش بیکاری خوب است، ولی باید توجه داشت که در حال حاضر بسیاری از روستاهای کشور خالی از سکنه است و جمعیت چندانی ندارد.

به گفته وی امروز بیش از ۸۰ درصد روستاها خالی شده و دلیل اصلی آن نبود آب و امکانات بهداشتی و درمانی بوده است.

اصلانی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بودیم که برخی از روستاییان که به شهرها مهاجرت کردند با اعلام خبر پرداخت وام به روستاها برگشتند ولی به مجرد گرفتن این وام مجددا راهی شهرها شدند و تسهیلات دریافتی را صرف ساخت خانه کردند تا اجاره بدهند و امرار معاش کنند.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: دولت در جریان پرداخت تسهیلات روستایی باید نظارت کامل داشته باشد و این وام به کسانی تعلق بگیرد که از ابتدا در روستاها ساکن بودند و با همان شرایط به کار و زندگی ادامه دادند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید مدنظر قرار گیرد این است که در روستاهایی که یک قطره آب نیست و با مشکل بی آبی مواجه است نمی‌توان اشتغالزایی کرد. چرا که اساسا جمعیتی در این مناطق مستقر نیست یا نمی‌تواند سکونت کند که بر اساس آن یک واحد تولیدی شکل بگیرد و کسب و کاری راه اندازی شود.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار پیشنهاد کرد: قبل از تزریق منابع، کار کارشناسی درباره اینکه چند درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند صورت گیرد و به تناسب آن اشتغالزایی شود.

وی در پایان با بیان اینکه منابع اشتغال باید در جایی هزینه شود که بهره‌وری داشته باشد، گفت: تا زمانی که رشد نقدینگی نداشته باشیم، رکود از بین نرود و خط فقر و تورم به هم نزدیک نشود نمی‌توان به ایجاد شغل امیدوار بود.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها