کد خبر: 153217
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کوچکی‌نژاد خبر داد:

نمایندگان به دنبال تدوین طرحی برای تغییر قانون صندوق ذخیره فرهنگیان

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش سالانه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، گفت: دولت باید برای رفاه حال فرهنگیان برای آنها بانک رفاه ایجاد کند.

نمایندگان به دنبال تدوین طرحی برای تغییر قانون صندوق ذخیره فرهنگیان
کد خبر: 153217
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی با لزوم تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: ما به دنبال طرحی هستیم که اساسنامه صندوق را تغییر دهد و به نفع صنف فرهنگیان باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح پیشنهادی نمایندگان، مجمع عمومی باید هر سال برگزار شود و با انتخاب هیئت مدیره گزارش سالانه ارائه دهد تا دستگاه‌های نظارتی بتوانند بر عملکرد آن نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به انحرافی که در صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمد وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند در ساختار این صندوق تغییرات جزئی ایجاد کند اما در صورتی که اداره این صندوق هم‌چنان با دولت باشد باز هم مشکلاتی به وجود آید.

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: نمایندگان به دنبال تغییر قانون صندوق ذخیره فرهنگیان هستند تا دولت را ملزم کنند اساسنامه را به مجلس بیاورد تا اساسنامه این صندوق را به قانون تبدیل کنند تا تصمیمات سلیقه‌ای برای این صندوق گرفته نشود و با تعویض وزیر آموزش و پرورش روند فعالیت آن تغییر نکند؛ در این قانون دولت باید بانک رفاه فرهنگیان ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه، یادآور شد: منابع فرهنگیان بجز مواردی مانند صندوق امداد، صندوق وام ضروری که گردش مالی دارند حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است بنابراین آموزش و پرورش در کل چیزی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال گردشی مالی دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان افزود: در صورتی که این گردش مالی در یک بانک به وجود آید این بانک به بنگاه اقتصاد قدرتمندی تبدیل می‌شود که می‌تواند از یک سو حقوق و رفاه فرهنگیان را تامین کند و به آن‌ها وام‌های ۴ درصد دهد و از سوی دیگر مجلس نیز می‌تواند بر عملکرد این صندوق به طور کامل نظارت داشته باشد.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها