کد خبر: 153251
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

گلایه امام جمعه ابرکوه از پیگیری نشدن طرح پالایشگاهی ابرکوه

امام جمعه ابرکوه با گلایه از این که در سال‌های اخیر هیچ ‌گونه عزمی در استان برای پیگیری طرح پالایشگاه (GTL) ابرکوه وجود نداشته است، اعلام کرد: سرمایه‌گذار جدید این طرح به ‌شرط خلع ید سرمایه‌گذاران سابق این مجموعه، حاضر به ورود به این حوزه است.

گلایه امام جمعه ابرکوه از پیگیری نشدن طرح پالایشگاهی ابرکوه
کد خبر: 153251
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم حسینی» در جمع مسئولان استان از بی‌توجهی مدیران سابق نسبت به پیگیری مشکلات طرح GTL ابرکوه گلایه کرد و گفت: از زمان تصویب این طرح و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران تُرک‌، جلسات متعددی در استان برگزار شد اما متأسفانه عملاً هیچ ‌گونه عزم برای اجرایی شدن آن به وی‍ژه در چهار سال گذشته وجود نداشت .

وی تصریح کرد: متاسفانه تا قبل از توجه ویژه استاندار فعلی به پالایشگاه ابرکوه و دوراندیشی وی نسبت به مصالح استان و شهرستان، این طرح با همیاری بسیار ضعیف و در حد صفر مسئولان برای پیگیری آن همراه بود .

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذارانی برای در دست گرفتن این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند ولی ورود خود به این حوزه را منوط و مشروط به خلع ید مجموعه سابق طرح می‌دانند.

وی در این باره افزود: آنها پس از بازدید و بررسی شرایط شهرستان حاضر شدند که هزینه‌های سرمایه‌گذاران سابق را نیز متحمل و به آنها بازگردانند و خودشان مسئولیت اجرای طرح از صفر تا 100 آن را برعهده بگیرند.

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنانش از محرومیت زیرساختی ابرکوه در بخش گردشگری نیز گلایه کرد و گفت: تاکنون پیشرفت اندکی در بخش گردشگری ابرکوه را شاهد بوده‌ایم و این در حالی است که تأکیدهای مکرری نسبت به نمونه گردشگری بودن این شهر وجود دارد اما در واقع هیچ‌گونه زیرساخت مناسبی که شایسته این عنوان باشد در ابرکوه وجود ندارد.

وی با اشاره به احاطه کامل اطلاعاتی مدیریت میراث فرهنگی استان بر وضعیت گردشگری شهرستان ابرکوه، تقاضا کرد که مسئولان مربوطه همکاری و همیاری‌های لازم را جهت فراهم شدن زیرساخت‌های مطلوب در حوزه گردشگری ابرکوه داشته باشند .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه به موقعیت جغرافیایی خاص ابرکوه که در مرز مشترک سه راس مثلث طلایی گردشگری کشور واقع شده است، ‌اشاره کرد و گفت: شهرستان ابرکوه با توجه به سهل‌الوصول بودن به مناطق جنوبی، مرکزی و حتی شمالی کشور یکی از سرزمین‌های بکر جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌هال مختلف است.

وی افزود: اگر اقدامات لازم در راستای تسریع در تکمیل راه‌آهن یزد - اقلید صورت بگیرد، این شهرستان به راه‌های بین‌المللی و بزرگ‌راه‌های کشور نیز دسترس بهتری خواهد داشت.

امام جمعه ابرکوه به مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ابرکوه و مهردشت نیز اشاره و اظهار کرد: شهرک صنعتی بخش بهمن نیز هنوز از ابتدایی‌ترین نیازهای یک کارخانه یعنی خط تلفن ثابت محروم است و رمپ ورودی آن نیز نیازمند اصلاح است تا کار تولید در مراکز صنعتی این شهرک با سهولت بیشتری انجام شود .

حسینی در پایان نیز از بی‌مهری برخی مدیران کل استان سخن گفت و افزود: متاسفانه با گذشت سال‌ها چشم ما به جمال برخی از مدیران اجرایی استان روشن نشده و نمی‌دانیم تصور آن‌ها از حوزه مسئولیتشان چیست که این‌قدر نسبت به مناطق محروم و دورافتاده بی‌مهری نشان می‌دهند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها