کد خبر: 153292
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری 1880 میلیارد ریالی برای صنایع کوچک صادر شد

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: یکهزار و 880 میلیارد ریال ضمانت‌نامه در 9 ماهه امسال برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که در همسنجی با پارسال رشد 82 درصدی را نشان می‌دهد.

ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری 1880 میلیارد ریالی برای صنایع کوچک صادر شد
کد خبر: 153292
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| 9 ماهه 96 از نظر تعداد 147 فقره ضمانت نامه صادر و 115 ضمانت نامه تمدید شده است.
همچنین در مدت این گزارش ، بیش از 43 درصد ضمانت نامه های صادر شده برای طرح های ایجادی صنایع کوچک به مبلغ 530 میلیارد ریال و 38 درصد ضمانت نامه های صادره برای سرمایه درگردش واحدهای تولیدی کوچک به ارزش 470 میلیارد ریال بود.

برپایه این گزارش، استان های خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در 9 ماهه امسال پیشتاز دریافت ضمانت نامه برای صنایع کوچک بوده اند.
علاوه براین استان های زنجان، چهارمحال و بختیاری و یزد کمترین ضمانت نامه را در این مدت دریافت کرده اند.

بانک سینا بیشترین ضمانت نامه را برای صنایع کوچک دریافت کرده و پس از آن بانک های ملی، کشاورزی، صنعت ومعدن و انصار رتبه های بعدی را در دریافت ضمانت نامه دارا هستند

بنابراین گزارش، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا مبلغ 30 میلیارد ریال که 70 درصد اصل و سود تسهیلات (مناطق محروم تا 85 درصد) برای صنایع کوچک است و نزد نظام بانکی، موسسه های مالی و دیگر ذینفعان ضمانت می کند.

همچنین این صندوق برای فعالان صنایع کوچک، ضمانت نامه های حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه اعتبار خریدار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و ضمانت نامه پیش پرداخت صادر می کند.

«محمدحسن مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک قدمت طولانی ندارد و نزدیک به 10 سال از فعالیت آن می گذرد، افزود: مهمترین هدف این صندوق، توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانکها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع کوچک است.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها