تب، بدن درد و سردرد از نشانه های اصلی آنفلوآنزای انسانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین مشکل خاصی در زمینه ابتلا به آنفولانزای انسانی وجود ندارد و افراد به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند.

تب، بدن درد و سردرد از نشانه های اصلی آنفلوآنزای انسانی
کد خبر: 153328
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «سیدسعید اسکویی»، با اشاره به شیوع آنفلوانزای انسانی در فصل زمستان تصریح کرد: آنفلوانزای انسانی بیماری عفونی مانند سرماخوردگی است که هرسال در فصل زمستان شاهد بروز آن هستیم.

وی افزود: این بیماری در استان قزوین شایع نیست و مشکلی در زمینه ابتلا به آنفلوانزای انسانی وجود ندارد و افراد به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند، در واقع مشکل خاصی در استان نداشتیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: تب، بدن‌درد، سردرد و سرفه از نشانه‌های اصلی بیماری است، علائم این بیماری مانند سرماخوردگی اما شدیدتر از آن است، فرد مبتلا به این بیماری باید به پزشک مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: طول درمان آنفلوانزای انسانی حدود یک هفته است که فرد در این مدت باید استراحت کند و مایعات فراوان بنوشد، همچنین برای پیشگیری از انتقال این بیماری به دیگران بیمار هنگام سرفه و عطسه باید جلوی دهان خود را بگیرد و دستمال‌ها را در پلاستیک‌ها درب بسته معدوم کند.

اسکویی خاطرنشان کرد: شست‌وشوی دستان در جلوگیری از انتقال این بیماری بسیار اهمیت دارد همچنین توصیه می‌شود برخی افراد از جمله زنان باردار، بیماران قلبی، کلیوی و کبدی برای پیشگیری از این بیماری واکسن مربوط به آن را بزنند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها