حسینی در تشریح نشست امروز هیات امنای صندوق توسعه ملی خبر داد:

شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی شد/کاهش نرخ سود سپرده گذاری ارزی صندوق از ۶ به ۲.۵ درصد

عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی از پذیرش استعفای دوست حسینی از ریاست هیات عامل صندوق و انتخاب شهیدزاده به عنوان رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی خبر داد.

شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی شد/کاهش نرخ سود سپرده گذاری ارزی صندوق از ۶ به ۲.۵ درصد
کد خبر: 153342
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد حسینی با اشاره به نشست امروز هیات امنای صندوق توسعه ملی گفت: براساس دعوتی که دبیر هیات امنای صندوق توسعه ملی انجام داد، جلسه هیات امنای این صندوق با ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی افزود: دستور کار امروز هیات امنا اصلاح تعدادی از ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی براساس اساسنامه صندوق مبنی بر دعوت از هیات امنا و برگزاری کمیسیون های تخصصی در ماه های گذشته بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستور کارهای امروز هیات امنا تغییر اعضای هیات عامل و رئیس هیات عامل صندوق بود، ادامه داد: با توجه به استعفای آقای دوست حسینی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی ، در نشست امروز ابتدا استعفای دوست حسینی مورد پذیرش قرار گرفت و آقای شهیدزاده که تا امروز مسئولیت ریاست بانک کشاورزی را برعهده داشت، به عنوان رئیس هیات عامل و جایگزین دوست حسینی انتخاب شد.

نرخ سود سپرده گذاری ارزی صندوق توسعه ملی از 3.5 درصد به یک درصد تقلیل یافت
حسینی با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی باید 5 نفر باشند، تصریح کرد: در مدت یک سال و نیم هیات عامل با 4 نفر به کار خود ادامه داد که امروز براساس گزینه هایی که به عنوان نفر پنجم ارائه شد، از جمله آقایان قاسمی، محمودی و گیلانپور و بررسی رزومه های این افراد و موافقت با اساسنامه صندوق توسعه ملی، گیلانپور به عنوان عضو پنجم اعضای هیات عامل صندوق که در حال حاضر معاون اداری و مالی صندوق توسعه ملی است، انتخاب شد.

وی افزود: یکی از اعضای هیات عامل به نام آقای تیموری استعفای خود را اعلام کرده بود، که در نهایت با استعفای این فرد با توجه به بررسی اساسنامه مخالفت شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث کاهش نرخ سود سپرده گذاری ارزی صندوق توسعه ملی یکی دیگر از مباحث مطروحه در نشست هیات امنای صندوق بود، ادامه داد: نرخ سود سپرده گذاری ارزی به این صورت بوده که 3.5 درصد سهم صندوق و 2.5 درصد سهم بانک های عامل و مجموعاً 6 درصد است، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ایجاد رونق اقتصادی به بازار، برای صندوق توسعه ملی از 3.5 درصد به یک درصد تقلیل یافت و مجموع این رقم 3.5 درصد شد.

موافقت با پرداخت تسهیلات به پالایشگاه ستاره خلیج فارس
وی یادآور شد: این کاهش می تواند برای افرادی که از تسهیلات ارزی صندوق استفاده می کنند، شرایط بهتری ایجاد کند و ریسک کمتری برای بازپرداخت تسهیلات به وجود آید.

حسینی با اشاره به دستور کار دیگر هیات امنای صندوق توسعه ملی افزود: بحث بعدی درخصوص استفاده از منابع برای پیمانکاران خارجی و سرمایه گذاری در بخش خارج از کشور بود که برای کالاها و خدمات ایرانی به مدت 2 سال و برای صدور خدمات فنی و مهندسی و ماشین آلات و سایر خدمات که برای پیمانکاران خارجی که از کالای ایرانی استفاده می کنند به مدت 8 سال تصویب شد.

او با بیان اینکه در نشست امروز با پرداخت تسهیلات به پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اضافه کردن دوران بازپرداخت برخی طرح های نفتی به مدت 2 سال براساس اساسنامه صندوق موافقت شد، اظهار داشت: در پایان رئیس هیات عامل صندوق گزارش عملکردی درباره میزان منابع و مصارف ورودی و پرداخت تسهیلات تا پایان آبان ماه به اعضای هیات امنا ارائه کرد که مقرر شد که در یک جلسه ای به صورت کامل گزارش ارائه شده مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد تا منابع و مصارف صندوق مورد تجزیه کارشناسی قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها