باستانی خبر داد:

مخالفت شورای نگهبان با حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس علت بازگشت مصوبه مجلس در خصوص حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی از سوی شورای نگهبان را بار مالی حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی برای دولت دانست.

مخالفت شورای نگهبان با حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی
کد خبر: 153355
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سعید باستانی با اشاره به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، گفت: در این طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی و رسیدگی به بیمه هنرمندان و استادکاران این صنعت مطرح شده است.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به علت حذف مالیات بر ارزش افزوده بار مالی دارد و مغایر اصل 75 قانون اساسی است و به همین دلیل شورای نگهبان با آن مخالف است؛ بنابراین برای تصمیم‌گیری نهایی باید به مجمع تشخیص مصحلت فرستاده شود.

او بیان کرد: می‌توان حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنایع دستی را از طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی حذف کرد و در لایحه مالیات بر ارزش افزوده آورد تا بتوان بهتر به آن رسیدگی کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 200 صنعت به عنوان صنایع دستی در کشور معرفی شده است، اظهار کرد: محصولاتی که توسط هنرمندان تولید می‌شود باید از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند؛ برخی از این صنایع مانند معرق و آینه‌کاری چندان شناخته شده نیست و به حمایت نیاز دارند.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها