رییس کل دادگستری استان گلستان: درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز، یقه مدیران متخلف را خواهیم گرفت

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از دادستان‌ها خواسته‌ایم با کسانی که در رده‌های مختلف، مسئول نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و روستاها هستند اما کم‌کاری می‌کنند، برخورد کند.

رییس کل دادگستری استان گلستان: درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز، یقه مدیران متخلف را خواهیم گرفت
کد خبر: 153375
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| هادی هاشمیان در پنجاه و چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به اینکه بناهای غیرمجاز در خارج از بافت شهرها و روستاها یک شبه ساخته نشده اند، تصریح کرد: باید مدیران دستگاه های متولی درباره این که چرا اقدام قانونی علیه متخلفان انجام نداده اند یا دیر انجام داده اند، پاسخگو باشند.

هاشمیان تاکید کرد: رویه ما در دستگاه قضایی این است که در وقوع جرم نباید همه هزینه ها را بر مردم تحمیل کرد و مدیرانی که مرتکب سهل‌انگاری یا قصور در اجرای قانون شده اند نیز باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از آن که به سراغ افراد متخلف برویم، یقه مدیران متخلف را خواهیم گرفت.

هاشمیان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی همچنان بر پیشگیری در ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید دارد، گفت: حکم قاضی در قلع و قمع بناها، بازگشت زمین به وضع پیش از تغییر کاربری آن است که به دلیل نخاله های ساختمانی و استفاده از مصالح، عملا این امر محقق نمی شود.

این مقام ارشد قضایی گلستان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز بر عهده دارد، افزود : نباید اجازه دهیم بنای غیرمجازی ساخته شود که کار به تخریب بنا و هدر رفتن سرمایه افراد برسد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: اگر هر فرد در حوزه مسئولیت خود درست عمل کند، تخلف و آسیب در همه بخش ها به ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش می یابد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از تشویق مدیران کوشا در حفظ بیت المال هم خبر داد و گفت: در پایان سال مدیرانی که در حفظ بیت المال خوب عمل کرده‌اند تشویق و با ارسال نامه ای به وزارت خانه های متبوع شان از آنان قدردانی خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با اشاره به قانون اعطای انشعاب آب ، برق و گاز به بناهای غیرمجاز، گفت: بر اساس این قانون بناهایی که در مجاور شبکه های آب ، برق و گاز هستند می توانند تا زمان صدور رای دادگاه و یا تعیین تکلیف نهایی پرونده بنای غیرمجازشان از این خدمات بهره مند شوند.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی تاکید کرد: اعطای انشعاب به این افراد هیچ حقی برای آنان ایجاد نمی کند و بلافاصله پس از تعیین تکلیف ملک در دادگاه و یا سازمان های ذیربط در صورت صدور حکم قلع و قمع بنا این انشعابات جمع آوری می‌شود.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها