کد خبر: 153387
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

عملکرد جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا ترامپ تحریم‌های هسته ایران را تعلیق کند

یک عضو امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که عملکرد جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا ترامپ دستور تعلیق تحریم های هسته ایران را بدهد.

عملکرد جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا ترامپ تحریم‌های هسته ایران را تعلیق کند
کد خبر: 153387
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تعلیق دوره‌ای تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی ترامپ، گفت: عملکرد خوب جمهوری اسلامی موجب شد تا جامعه بین الملل این موضوع را دریافت کند که ایران به تعهداتش عمل کرده بنابراین این موضوع یکی از دلایلی بود که مانع از خروج ترامپ از برجام شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر کسانیکه روش های قلدرمابانه مانند آقای ترامپ دارند معمولا سیاست هایشان را با تشر شروع می کنند. جمهوری اسلامی هم نشان داده کشوری نیست که تابع زور و فشار باشد.

این نماینده مجلس افزود: البته پیش از این اعلام کردیم که تمام تحریم هایی که آقای ترامپ انجام می دهد هم خلاف متن برجام و هم روح برجام است. تقریبا در سطح کلان کشور تصمیماتی گرفته شده و واقعا اگر آمریکا به همین نحو ادامه دهد و ما را از مواهب برجام محروم کند قطعا تصمیمات متناسب با این موضوع و در چارچوب منافع ملی خواهیم گرفت.

جمالی خاطرنشان کرد: خویشتنداری جمهوری اسلامی نباید باعث سوءبرداشت کشوری مانند آمریکا شود که از سر ضعف و ناتوانی این موضوع را مدیریت می کنیم. ما بر اساس سیاست های مشخصی که داریم رفتار می کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که خویشتنداری هم ضرورتی ندارد قطعا اقدامات متناسب با این موضوع را اتخاذ خواهیم کرد.

وی مهمترین دلیل ترامپ برای امضای تعلیق تحریم های هسته ای ایران را اقدام هوشمندانه جمهوری اسلامی دانست و اظهارداشت: با توجه به اجرای تعهدات برجام از سوی ایران، در فضای بین المللی همه اعلام می کردند که جمهوری اسلامی هیچ تخلفی ندارد و بر تعهداتش باقی مانده است. فضای بین المللی، سازمان‌های بین الملل، آقای آمانو، خانم موگرینی، کشورهای اروپایی و کشورهای آسیای جنوب شرق همه می دانستند که ما به واقع اهل مذاکره و تعامل بودیم و این امریکا است که هر روز یک بازی در می آورد و با تغییر یک رییس جمهور می خواهد همه چیز را برهم بزند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی محکم ایستاد و گفت ما هیچ موضوع دیگری را وارد برجام نخواهیم کرد و کسانی که تشر می زنند با ایستادگی هم زود عقب‌نشینی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها