کد خبر: 153462
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ضرورت بازگشت قیمت لبنیات به ارقام مصوب/ تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق همچنان بالاست

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: کارخانه‌های لبنی تا پایان مذاکرات با ستاد تنظیم بازار موظف به بازگشت قیمت محصولات به ارقام مصوب هستند.

ضرورت بازگشت قیمت لبنیات به ارقام مصوب/ تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق همچنان بالاست
کد خبر: 153462
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه نرخ تعرفه صادرات محصولات لبنی به عراق تغییری نخواهد کرد، گفت: چندی پیش دولت عراق به منظور حمایت از تولیدکنندگان خود تعرفه واردات محصولات لبنی از ایران را به 40 درصد افزایش داد.

به گفته وی، پس از مذاکرات اولیه برای کاهش تعرفه صادرات محصولات لبنی، مسئولان دولت عراق به صراحت اعلام کردند که به مدت چهار سال میزان تعرفه تغییری نخواهد داشت.

باکری ادامه داد: براساس قوانین مصوب برنامه ششم توسعه، انجمن صنایع لبنی به مسئولان دولتی پیشنهادی مبنی بر پرداخت مابه التفاوت تعرفه جدید و قدیم را به صادرکنندگان داده است تا شرکت های لبنی بتوانند به صادرات و رقابت با سایر رقبا در این بازار ادامه دهند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه سالانه ارزش صادرات محصولات لبنی به عراق حدود 600 میلیون دلار است، بیان کرد: با توجه به آنکه کارخانه‌های لبنی بیش از 15 سال در این بازار حضور دارند، هم اکنون برای از دست ندادن این بازار، به زیان، مشغول صادرات هستند به طوریکه پیش‌بینی می‌شود ارزش صادرات محصولات لبنی تا پایان سال به 900 میلیون دلار برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درخواست سازمان حمایت بر بازگشت قیمت محصولات لبنی به ارقام مصوب، تصریح کرد: هم اکنون با ستاد تنظیم بازار در حال مذاکره هستیم و کارخانه‌های لبنی تا پایان مذاکرات و اعلام نتایج موظف به بازگشت قیمت محصولات به ارقام مصوب هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها