کد خبر: 153519
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رقابت بوئینگ و اسپیس‌ایکس در فرستادن انسان به مریخ

رقابت برای فرستادن انسان به مریخ بین شرکت‌های بزرگ ادامه دارد و مدیرعامل بوئینگ معتقد است که شرکت تابعه «مگارو» که در ساخت‌وساز ابزارهای فضایی ناسا فعالیت دارد، فضانوردان را پیش از الون ماسک به سیاره سرخ می‌فرستد.

رقابت بوئینگ و اسپیس‌ایکس در فرستادن انسان به مریخ
کد خبر: 153519
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بوئینگ اولین پیمانکار ناسا در ساخت سیستم‌های فضایی غول‌پیکر است. در حال حاضر این شرکت فضاپیمای جدید اوریون را برای سفرهای فضایی فضانوردان طراحی کرده است. ناسا امیدوار است آزمایش فضاپیمای اوریون جدید برای ارسال انسان به مریخ در سال 2019 تحقق یابد.

«دنیس مولنبرگ»(Dennis Muilenburg) مدیرعامل بوئینگ با اطمینان از ماموریت آینده ناسا گفت: ما قصد داریم به مریخ برویم و اولین فرد نیز با موشک بوئینگ در مریخ قدم خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز بر روی نسل بعدی موشک‌ها به نام سیستم راه‌اندازی فضا فعالیت داریم. ارتفاع این موشک به بلندی یک ساختمان 36 طبقه است وهم اکنون در نزدیکی نیواورلئان مونتاژ می‌شود و اولین پرواز آزمایشی آن در سال 2019 خواهد بود.

وی در صحبت‌های خود به الون ماسک و ایده‌های آینده وی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های آینده اسپیس‌ایکس در مدار پایین در نظر گرفته شده و الون ماسک قصد دارد برای سفرهای طولانی و دوربرد از BFR استفاده کند و این سفرها بین سال‌های اخیر تا سال 2022 خواهند بود. وی الون ماسک را یک سرمایه‌گذار در بخش خصوصی می‌داند.

برنامه‌ فعلی «اسپیس ایکس»(SpaceX) ارسال کپسول دراگون در ماه اوت آینده است در حالی که بوئینگ اولین پرواز تاکسی فضایی «استارلاینر»(Starliner) را در ماه نوامبر 2018 برنامه‌ریزی کرده است.

الون ماسک نیز در واکنش به این اظهارات در توئیت خود فقط نوشت: این کار را انجام دهید تا ببینیم چه کسی جرات برنده شدن دارد!

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها