دلیل حضور نیافتن رییس پارلمان اردن در کنفرانس مجالس اسلامی تهران

برخی منابع پارلمانی اردنی اعلام کردند که رییس پارلمان اردن به دلیل بیماری در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران شرکت نکرده است.

دلیل حضور نیافتن رییس پارلمان اردن در کنفرانس مجالس اسلامی تهران
کد خبر: 153581
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| برخی منابع پارلمانی اردن اعلام کردند که «عاطف الطراونه» رییس پارلمان اردن که قرار بود در راس یک هیات پارلمانی به تهران سفر کند و در کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران شرکت کند، به دلیل بیماری نتوانست در این کنفرانس حضور داشته باشد.

این منابع افزودند که رییس پارلمان اردن در دو روز اخیر آزمایشات پزشکی انجام داده است و قرار است در هفته جاری به دلیل مشکلات کلیوی و مجاری ادرار عمل جراحی انجام دهد.

بر اساس این گزارش، خمیس عطیه، معاون رییس پارلمان اردن در راس یک هیات پارلمانی در کنفرانس مجالس اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، شرکت کرد.

این در حالی است که پایگاه اماراتی 24 مدعی شد که برخی منابع سیاسی اردنی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اعلام کردند که عدم حضورعاطف الطراونه در سیزدهمین کنفرانس مجالس اسلامی تهران نشان می‌دهد که برخلاف ادعای رسانه‌های قطری و اسرائیلی، هیچ‌گونه تحولی در روابط ایران و اردن به وجود نیامده است.

مجتبی فردوسی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان در دیدار با عاطف الطراونه رییس پارلمان اردن از طرف علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از وی دعوت کرده بود تا در کنفرانس مجالس اسلامی تهران شرکت کند و مقرر شده بود که الطراونه در راس یک هیات پارلمانی در این کنفرانس شرکت کند اما در نهایت معاون وی عصر روز جمعه به تهران آمد تا در این کنفرانس شرکت کند.

سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی روز شنبه 23 دی ماه با حضور هیات‌های پارلمانی از کشورهای مختلف در تهران آغاز به کار کرد وتا روز چهارشنبه 27 دی در محل هتل اسپیناس پالاس ادامه خواهد شد که افتتاحیه این کنفرانس در روز سه‌شنبه خواهد بود. از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده کمیته‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کنند. برنامه شنبه 23 دی ماه شامل برگزاری سی و نهمین نشست کمیته اجرایی، هفتمین نشست کمیته دائمی فلسطین، سومین جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان‌ها و نشست مشورتی گروه اعراب بود.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها