کد خبر: 154218
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

راهبردهای امنیت ملی کاخ سفید برای حمایت اقتصاد آمریکا

چین چگونه با راه‌آهن ایالات متحده را محاصره می‌‌کند؟

خط آهن حمل‌و‌نقل، محرک مهم در اقتصاد ایالات متحده است. شرکت چینی CRRC که بزرگتر از همه تولیدکنندگان راه آهن آمریکا است، کارهای کوچک تجاری را برای کنترل بخش راه‌آهن ایالات متحده انجام داده است. اولین گام CRRC این بود که قراردادهای حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ را با ارائه پیشنهادات صوری پایین که بعضی‌ اوقات به 50 درصد می‌رسد، برنده شود.

چین چگونه با راه‌آهن ایالات متحده را محاصره می‌‌کند؟
کد خبر: 154218
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تلاش می‌کند آمریکا را از تهدیدات خارجی حفظ کند و اکنون فرصت این کار را دارد. دولت ترامپ، استراتژی امنیت ملی خود را در دسامبر گذشته، منتشر کرد. این استراتژی بر اهمیت حمایت از صنایع ایالات متحده در برابر رفتارهای خطرناک و ضد رقابتی چین و سایر کشورها تاکید داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، وزارت بازرگانی، نتایج بررسی‌های خود را در رابطه با پیامدهای امنیتی ناشی از واردات ناخالص فولاد به پایان رساند و پیشنهادات خود را برای حمایت از منافع امریکا به دونالد ترامپ ارائه داد و به دولت این شانس را داد تا استراتژی امنیت ملی را تقویت کند.

با توجه به اینکه تولیدکنندگان و کارگران فولاد ایالات متحده از واردات صدمه دیده‌اند، این تحقیق مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این موضوع به طور گسترده مورد بحث قرار نگرفته است، اما موضوعی که همچنان حیاتی است، اینست که آیا دولت از اختیارات بخش 232 خود برای حفاظت از زیر ساخت‌های حیاتی‌اش، به خصوص تولیدات راه آهن که چین آن را به شدت مورد هدف قرار داده است، استفاده می‌کند؟

خط آهن حمل‌و‌نقل، محرک مهم در اقتصاد ایالات متحده است. شرکت چینی CRRC، که بزرگتر از همه تولیدکنندگان راه آهن آمریکا است، کارهای کوچک تجاری را برای کنترل بخش راه‌آهن ایالات متحده انجام داده است. اولین گام CRRC این بود که قراردادهای حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ را با ارائه پیشنهادات صوری پایین که بعضی‌اوقات به 50 درصد می‌رسد، برنده شود.

تنها دو سال است که CRRC، قراردادهایی را برای تامین تجهیزات راه‌آهن برای سیستم‌های بوستون، فیلادلفیا، لس‌آنجلس و شیکاگو، تامین کرده است و قصد دارد در واشنگتن دی‌سی و آتلانتا نیز همین کار را انجام دهد.

به عنوان یک نهاد دولتی، این شرکت با دریافت منابع مالی نامحدود، هزینه سرمایه خود را می‌کاهد و برای آژانس ‌های ترانزیت شرایط بهتری را فراهم می‌کند. این شرکت، دولت چین را وادار می کند تا خریدهای این آژانس را با قیمتی پایین‌تر از بازار، تامین مالی کند.

اداره حمل‌ونقل خلیج ماساچوست چنین توافق خوبی را از چین به‌ دست ‌آورد که باعث شد به طور کامل از مالیات فدرال خلاص شود واجازه اجتناب از قوانین «خریدآمریکا» را بگیرد. CRRC، تجهیزات پیچیده کامل از چین وارد می‌کند و به زودی خودروهای خود را با استفاده از محصولات فولادی وارد شده از چین، می‌سازد.

چین در مورد اهداف خود کاملا شفاف بوده است. CRRC در توییتر خود درباره تسلطش بر بازار نوشت: «تاکنون، 80 درصد از محصولات راه‌آهن در جهان توسط #CRRC اداره می‌شوند و یا از CRRC هستند. چقدر طول خواهد کشید تا 17 درصد باقی‌مانده را فتح کنیم؟»

براساس پژوهشی اخیر در« گروه‌ اقتصادی آکسفورد»، ترانزیت به عنوان یک گام به سمت ساخت خطوط حمل‌ونقل ریلی، باعث ویرانی صنعت پویایی می‌شود که 65 هزار شغل در آمریکا به وجود آورده است و 6.5 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی (GDP)می‌کند.

CRRC همین تاکتیک‌هایی که کمتر از یک دهه برای تخریب بخش صنعت حمل‌و‌نقل داخلی آمریکا به کار گرفته، در استرالیا نیز استفاده می‌کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها