حاجی دلیگانی نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

93 نفر از مدیران دو تابعیتی در حال حاضر مسئولیت دارند/ کمیسیون امنیت ملی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی را به صحن ارجاع می‌دهد

یک عضو هیئت تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت اظهارداشت: با انجام تحقیق و تفحص خلاهای قانونی و مباحث قانونی و عدم ضمانت برای اجرای قوانین موجود را شناسایی و بر این اساس یک طرح 7 ماده ای طراحی کردیم و چهارشنبه با 60 امضا تحویل هیات رئیسه دادیم.

93 نفر از مدیران دو تابعیتی در حال حاضر مسئولیت دارند/ کمیسیون امنیت ملی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی را به صحن ارجاع می‌دهد
کد خبر: 154261
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص ۱۰۰ مسئول دوتابعیتی و دارای گرین کارت، گفت: با تحقیق و تفحص تعداد مدیرانی که تابعیت مضاعف یا گرین کارت دارند، مشخص شد. اسامی 93 نفر در تحقیق و تفحص بدست آمد که این افراد در عین حال مسئولیت هم دارند. اسامی 7 مدیر هم از طریق استعلام ها و گزارشهایی که از بیش از 30 دستگاه خواسته شد بدست آمد.

وی در خصوص اینکه این مدیران در کدام نهادها یا سازمان مشغول هستند، تصریح کرد: زمانیکه رسما این گزارش از سوی کمیسیون منتشر شد اسامی مدیران هم رسانه ای می شود و الان قرار است که را اسامی منتشر کنیم.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری درباره اقدام مجلس بعد از مشخص شدن مدیران دو تابعیتی، خاطرنشان کرد: ما از انجام این تحقیق و تفحص چند هدف داشتیم که خوشبختانه به آن اهداف رسیدیم. یک هدف این بود که مدیران دو تابعیتی مشخص شوند که مشخص شدند. مهمتر از اینکه اسم مشخص شود این بود که خلاهای قانونی و مباحث قانونی و عدم ضمانت برای اجرای قوانین موجود را شناسایی کنیم که خوشبختانه شناسایی شد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که در این تحقیق و تفحص بدست آوردیم، یک طرح 7 ماده ای طراحی کردیم و چهارشنبه با 60 امضا تحویل هیات رئیسه دادیم و در فرایند تصویب و رسیدگی قرار گرفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مدیران دو تابعیتی هستند یا دارای گرین کارت؟ گفت: در میان این مدیران هم مدیران دو تابعیتی یا دارای تابعیت مضاعف و هم مدیران دارای گرین کارت حضور دارند.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه آیا افراد دارای گرین کارت هم باید مانند دو تابعیتی‌ها محسوب شوند، اظهارداشت: به هر حال مواردی هست که مدیرانی در جایگاههایی قرار دارند که سیستم باید از اینکه دو تابعیتی هستند یا دارای گرین کارت مطلع شوند و سیستم ها باید بدانند که فلان مسئول در فلان جایگاه دوتابعیتی است یا خیر. بنابراین با توجه به اتفاقاتی که در گذشته داشتیم و ممکن است پیش بیاید باید در جهت منافع دولت و منافع نظام توجه داشته باشیم و ابزاری برای کنترل آن باشد.

وی در خصوص زمان قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری گفت: گزارش روز یکشنبه به کمیسیون امنیت ملی داده شد و این کمیسیون آن را به صحن ارجاع می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها