کد خبر: 154263
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه:

تنها ۶۰ درصد از بودجه نقد مترو پرداخت شده است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: ۵۰ درصد بودجه مترو نقد و ۵۰ درصد آن غیر نقد است که تاکنون تنها ۶۰ درصد از بودجه نقد پرداخت شده است.

تنها ۶۰ درصد از بودجه نقد مترو پرداخت شده است
کد خبر: 154263
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به سهم مترو با اشاره به این که در بودجه مصوب سال ۹۶ کل کشور سهم مترو برای تکمیل خطوط ۱۰۸ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۸ میلیارد آن را تخصیص داده اند که کمتر از ۵۰ درصد رقم پیش بینی شده است. گفت : این بودجه، تخصیص مستقیم نقدی نیست و بر اساس اسناد خزانه پرداخت می‌شود که نقد کردن آن نیز برای پیمانکاران دارای هزینه است و جذابیت لازم را ندارد. همچنین در بودجه مصوب امسال شهرداری، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در دیداری که به تازگی با رییس کمیسیون عمران مجلس داشتیم تقاضا کردیم با توجه به بودجه اندک دولت در حوزه مترو در سال آینده سهم بیشتری به مترو تعلق گیرد. همچنین از مجلس درخواست اصلاح پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۷ کشور درخصوص کاهش سهم قطارشهری های کلان شهرها را داشتیم که در آن سهم متروی تهران از ۱۰۸ میلیارد تومان به ۶۵ میلیارد تومان کاهش یافته که ریاست کمیسیون قول مساعد داد و به پیشنهاد کمیسیون عمران اصلاحات نسبتاً مناسبی در متن ارسالی از کمیسیون مزبور به کمیسیون تلفیق در حوزه توسعه متروی کلانشهرها پیش بینی شد و از جمله این تغییرات افزایش بودجه متروی تهران از ۶۵ میلیارد به ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم به تصویب برسد. البته در این پیشنهاد منابع مختلفی برای تامین این بودجه پیش بینی شده که از جمله آنها انتشار اوراق مشارکت است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری در خصوص اینکه چه میزان از بودجه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تاکنون به مترو اختصاص داده شده، گفت: بودجه مترو ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد آن غیر نقد است که تاکنون ۶۰ درصد از بودجه نقد پرداخت شده است و تلاش می شود تا با پیگیری و هماهنگی با معاونت مالی شهرداری، بودجه غیر نقد نیز به طور کامل تا پایان سال جاری به مترو اختصاص پیدا کند.

وی در خصوص اینکه آیا اعتبارات لازم برای تکمیل خط ۷ مترو پیش بینی شده است گفت: در جلسه ای که اخیرا داشته ایم تفاهم های لازم انجام و مقرر شده از هفته آینده اعتبارات لازم برای تکمیل خط ۷ تزریق شود البته ما در این مدت فعالیت هایمان را متوقف نکرده ایم و از آبان ماه تکمیل این خط آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبارات با سرعت پیش بینی شده این کار انجام نشده اما همچنان امیدواریم تا آخر اردیبهشت ماه لااقل بخشی از خط را تکمیل و بهره برداری کنیم.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها