جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»

تخریب‌ها و طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهوری در ادامه دیکته پشیمان‌سازی مردم است/ ناآرامی‌‌ها نشان داد ناامید کردن مردم از اصلاح‌طلبان به قهر از نظام منجر می‌شود/ مردم به عقب و انتخاب فردی مانند احمدی‌نژاد باز نمی‌گردند/ اگر به روحانی کمک نکنیم تا وعده‌های

میرزایی درباره علت عملکرد اصولگرایان مخالف دولت، عنوان کرد: اینها جریانی هستند که تصورشان بر این بود اگر مردم را از جریان اصلاح‌طلبی ناامید کنند مردم به آنها و اصولگرایان روی خواهند آورد؛ اما در ناآرامی‌های اخیر مشخص شد که نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه اگر این امید مردم به جریان اصلاح طلبی برای انجام اصلاحات در چارچوب نظام تبدیل به یاس و ناامیدی شود مردم از نظام برخواهند گشت.

تخریب‌ها و طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهوری در ادامه دیکته پشیمان‌سازی مردم است/ ناآرامی‌‌ها نشان داد ناامید کردن مردم از اصلاح‌طلبان به قهر از نظام منجر می‌شود/ مردم به عقب و انتخاب فردی مانند احمدی‌نژاد باز نمی‌گردند/ اگر به روحانی کمک نکنیم تا وعده‌های
کد خبر: 154271
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| جلال میرزایی عضو فراکسیون امید درباره هجمه‌ها، تخریب‌ها و طرح موضوعاتی مانند عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» گفت: به نظر می رسد طرح اینگونه موضوعات ادامه همان دیکته ای باشد که از قبل نوشته شده است.

این نماینده مجلس افزود: به نظر من بعد از اینکه پروژه پشیمان‌سازی مردم از رای به آقای روحانی کلید خورد و نتیجه‌ای برای مخالفان دولت نداشت حالا پروژه‌ای جدید را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نماینده ایلام تاکید می‌کند: یعنی به نظر می آید مباحثی مانند عدم کفایت سیاسی و هجمه ها و تخریب هایی که علیه رییس جمهور مطرح می شود در ادامه همان قضیه است؛ البته که از آن پروژه جواب نگرفته اند از این هم به نظر من به نتیجه ای نخواهند رسید.

این نماینده اصلاح طلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره علت این نوع عملکرد اصولگرایان مخالف دولت، عنوان کرد: اینها جریانی هستند که تصورشان بر این بود اگر مردم را از جریان اصلاح‌طلبی ناامید کنند مردم به آنها و اصولگرایان روی خواهند آورد.

او در ادامه افزود: اما در ناآرامی‌های اخیر مشخص شد که نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه اگر این امید مردم به جریان اصلاح طلبی برای انجام اصلاحات در چارچوب نظام تبدیل به یاس و ناامیدی شود مردم از نظام برخواهند گشت.

عضو فراکسیون امید توضیح داد: ناآرامی ها و شعارهایی که در آن چند روز سر داده شد نشان داد که این هشدار اصلاح طلبان به اصولگرایان مبنی بر اینکه تخریب نکنید و بارها این موضوع به اتاق فکر آنها تاکید شد، کاملا درست بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این اتفاقات اثبات می کند که اصولگرایان و اتاق های فکر آنها باید تا دیر نشده در این راه و روشی که در پیش گرفته اند و غلط هم هست، تجدیدنظر کنند.

نماینده ایلام درباره تاثیر عملکرد رییس‌جمهور بر مردم بیان کرد: به نظر من رییس‌جمهوری بعد از انتخابات به صورت تاکتیکی از برخی از برنامه هایی که در زمان انتخابات وعده آن را داده بود، کوتاه آمد. نیاز است که آقای رییس جمهور با درایت بیشتری پیگیر این موضوع باشد چون اگر این برنامه ها به تدریج کنار گذاشته شود واقعیت این است که این راه هم منجر به ناامیدی مردم می شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به این سوال که تا چه حد امکان دارد که ناامیدی از اصلاح‌طلبان و رای آنها منجر به بازگشت به عقب مردم شود و به سراغ انتخاب جریانی مانند احمدی نژاد یا اصولگرایان تندرو بروند، گفت: به نظر من ما در فضای سیاسی کشور به فردی مانند احمدی نژاد بازنخواهیم گشت. اگر به آقای روحانی کمک نکنیم تا برنامه ها و وعده هایی که به مردم داده است را محقق کند به نظر من با مشکلات و چالش های جدی روبرو خواهیم شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها