کد خبر: 154272
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

معاون پارلمانی شهردار تهران:

طرح جدید ترافیک سدی در برابر رانت‌خواری مدیریتی/ کاهش حجم ترافیک دستاورد اجرای طرح جدید

معاون پارلمانی شهردار تهران، با بیان اینکه مدیریت جدید شهری با تدوین طرح عوارض ترافیک، مبارزه با فساد و رانت را کلید زده است، از این طرح تحت عنوان گامی در جهت برقراری عدالت در شهر یاد کرد.

طرح جدید ترافیک سدی در برابر رانت‌خواری مدیریتی/ کاهش حجم ترافیک دستاورد اجرای طرح جدید
کد خبر: 154272
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| داریوش قنبری در پاسخ به انتقاد برخی که معتقدند شهرداری تهران به منظور درآمدزایی اجرای طرح عوارض ترافیک را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: هم‌اکنون متوسط پرداختی برای هر فردی که مجوز طرح ترافیک نداشته و به صورت روزانه اقدام به خرید طرح ترافیک می‌کند به طور میانگین سالانه 12میلیون تومان است، اما مبلغی که برای پرداخت عوارضی در طرح جدید تعیین شده، کمتر از مبالغی بوده که تاکنون شهروندان برای خرید طرح ترافیک پرداخت کرده‌اند.

او با یادآوری اینکه هدف مدیریت شهری جدید تهران این است که مردم شاهد تحقق شعارهایی که اصلاح‌طلبان در ارتباط با عدالت سر دادند، باشند، ادامه داد: برخی نهادهای دولتی، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و اشخاص متنفذ از طریق رانت، کارت‌هایی را در اختیار دارند که این مجوز را به آنها می‌دهد تا با پرداخت مبالغ ناچیز وارد محدوده طرح ترافیک شوند که این امر با اصل عدالت در تضاد است.

قنبری یادآور شد: شهرداری تهران در نظر دارد با اجرای طرح عوارض ترافیک به صورت عادلانه شرایط مساوی برای همگان در جهت بهره‌مندی از امتیاز طرح ترافیک ایجاد کند.

او خاطرنشان کرد: طرح ترافیک جدید شاید خوب تبیین نشده که باعث افزایش اظهارنظرهای مخالف شده است، ولی چنانچه جزییات آن به طور کامل تشریح شود، قطعا همه از آن استقبال و حمایت خواهند کرد.

قنبری افزود: نهادها و ارگان‌های دولتی هم می‌توانند با اختصاص سهمی از منابع خود برای پرداخت عوارضی درجهت تسهیل شرایط تردد کارکنانشان اقدام کنند، چراکه شهرداری در این مورد هیچ اقدام تبعیض‌آمیزی انجام نمی‌دهد و برای هیچ بخشی استثناء قائل نمی‌شود.

این نماینده در مجلس دهم، با اشاره به اینکه شهرداری همواره در خصوص عدم شفافیت در دریافت عوارض و فروش تراکم متهم بوده است، تصریح کرد: هدف اصلی مدیریت جدید شهری مبارزه با فساد بوده است که در همین راستا طرح عوارض ترافیک را تدوین کرد، ضمن اینکه اقداماتی را نیز در زمینه شفاف‌سازی ساخت و سازها انجام داده است.

معاون پارلمانی شهردار تهران، اظهارکرد: برخی از نهادهایی که بی‌رویه کارت طرح ترافیک در اختیار داشته و حتی این کارت‌ها را در اختیار سایر افراد خارج از فضای کار خود نیز قرار می‌دهند، در پی اجرای طرح عوارض ترافیک محدود خواهند شد، بنابراین بحث رانت‌خواری در مدیریت شهری کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها