کد خبر: 154277
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

روزهای طلایی بورس در مرز کانال 99 هزار واحدی

شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه) 326 پله رشد کرد و با قرار گرفتن در جایگاه 98 هزار و 923 واحدی، آماده ورود به کانال 99 هزار واحدی شد.

روزهای طلایی بورس در مرز کانال 99 هزار واحدی
کد خبر: 154277
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در معاملات امروز، گروه های فلزات اساسی، کانی های فلزی، خودرو و صنایع شیمیایی در صدر جذابیت برای فعالان بازار سرمایه قرار داشتند.

استقبال از سهام شرکت های مرتبط با این گروه ها در بورس، سبب رونق معاملات و به تبع آن رشد شاخص شد.

بر این اساس، نمادهای تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، فولاد (فولاد مبارکه)، خودرو (ایران خودرو)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و شیران (صنایع شیمیایی ایران در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما بفجر (پتروشیمی فجر)، تاثیر منفی بر جای گذاشت.

در معاملات امروز، گروه فلزات اساسی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ در این گروه 100 سهم به ارزش 320 میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه شیمیایی به ارزش 303 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 243 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم، گروه فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 235 میلیارد ریال جای گرفت.

گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 189 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

شاخص های بازار سرمایه
در معاملات امروز یک میلیارد و 205 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 163 میلیارد ریال در 64 هزار و 770 نوبت مبادله شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان دهنده رشد دسته جمعی آنهاست.

بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 104 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود،31واحد رشد کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 23 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 431 واحد بالا رفت.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 257 واحد و شاخص بازار دوم بورس 560 واحد تقویت شد.

پایان پیش از موعد پذیره نویسی طرح برقی کردن قطار تهران- مشهد
پذیره‌نویسی 10 میلیون ورقه اوراق مشارکت دولت که با هدف تامین مالی طرح برقی کردن قطار تهران-مشهد از سه‌شنبه (بیست و ششم دی‌ماه) به مدت سه روز کاری در فرابورس ایران آغاز شده بود، با استقبال سرمایه‌گذاران در دومین روز از مهلت تعیین شده به پایان رسید.

شاخص کل فرابورس ایران امروز با سبزپوشی و حدود نیم واحد رشد، در پله یک هزار و 93 واحدی قرار گرفت تا به استقبال آخرین روز کاری دی‌ماه برود.

با نگاهی به دادوستدهای امروز مشاهده می‌کنیم معامله‌گران نزدیک به 555 میلیون ورقه را به ارزش افزون بر سه هزار و 340 میلیارد ریال دست به دست کرده‌اند.

بازار اوراق با درآمد ثابت نیز با جابجایی بیش از 2میلیون سهم همراه بود که ارزش بالغ بر 2 هزار و 187 میلیارد ریالی را نشان می دهد.

در نهایت معامله‌گران اوراق تسهیلات مسکن، افزون بر 67 هزار ورقه تسه را به ارزش بیش از 49 میلیارد ریال در آخرین روز کاری هفته خریدوفروش کردند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها