کد خبر: 154287
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از به صدا درآمدن زنگ خطر خشکسالی تا اعطای وام 5 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی پیام‌رسان داخلی

هنوز هم حاشیه‌های نفتکش سانچی در رأس اخبار است اما هر خبری که در مورد پیام‌رسان‌ها بیاید و به نحوی با عملکرد تلگرام در ارتباط باشد می‌تواند جای خودش را بین اخبار پیدا کند.

از به صدا درآمدن زنگ خطر خشکسالی تا اعطای وام 5 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی پیام‌رسان داخلی
کد خبر: 154287
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در حالی که سه روز از پایان ماجرای غم انگیز نفتکش سانچی می‌گذرد هنوز هم حاشیه‌های زیادی در مورد آن گفته و شنیده می‌شود. یکی از این شایعه‌ها که چند روز پیش به راه افتاد و با دست به دست شدن در شبکه‌های اجتماعی قوت گرفت این بود که سانچی راهی کره شمالی بوده است. امروز وزیر نفت این شایعه را از اساس تکذیب کرد و گفت: «این یک دروغ شاخدار است. سانچی در حال حرکت به سمت کره جنوبی بود تا محموله‌اش را به یک شرکت پتروشیمی برساند.»

امروز یک خبر دیگر هم درباره قربانیان نفتکش سانچی منتشر شد. اینکه مسئولان تصمیم گرفته‌اند خیابانی را به نام قربانیان این حادثه نامگذاری کنند. این خبر را رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش داد و گفت: «این حادثه یکی از غم بار ترین حوادثی بودکه تا کنون رخ داده و بر همین اساس اعضای شورای شهر به منظور ارج نهادن به زحمات دریانوردان وکشتیرانان و کسانی که در راه پیشرفت کشور جان خود را از دست داده‌اند، نام گذاری معبر، مکان و یا یادمانی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.»

در حالی که تا کنون پروژه‌هایی مانند اینترنت ملی با شکست مواجه شده‌اند، خبر اعطای وام 5 میلیارد تومانی با شرایط ویژه برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی امروز سروصدای زیادی به راه انداخت. دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد اینکه این بار چه تضمینی برای موفقیت این پروژه وجود دارد به اعتمادآنلاین گفت: «هیچ تضمینی نیست.» او ادامه داد: «این همه دانشجو در کشور با هزینه دولتی تحصیل می‌کنند و بعد در رشته خودشان کار نمی‌کنند، آیا این دلیل می‌شود تحصیل افراد در رشته‌های دانشگاهی را محدود کنیم؟ قطعاً خیر. ممکن است یک جاهایی آسیب‌هایی وجود داشته باشد اما نمی‌توانیم در این بخش هزینه نکنیم چون ممکن است جواب ندهد.»

در حالی که ماه اول زمستان هم رو به پایان است و تهرانی‌ها حسرت یک باران درست و حسابی روی دلشان مانده، امروز رئیس سازمان محیط زیست زنگ خطر خشکسالی را به صدا درآورد. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه بی‌مهری‎ها و بی‌توجهی که در سنوات گذشته به محیط زیست شده صدمات شدیدی به منابع زیستی کشور وارد آورده است از بحران کم آبی به عنوان مهم‎ترین مشکل و چالش زیست محیطی نام برد که حل آن احتیاج به فعالیت‎های مثمرثمر در همه حوزه‎ها دارد.

به روزهای پایانی دی ماه نزدیک می‌شویم، درست یک سال پیش در چنین روزی ساختمان پلاسکو، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های چند طبقه تهران آتش گرفت و فاجعه آفرید. فاجعه‌ای که در آن 16 آتش نشان و 5 نفر از مردم عادی کشته شدند. علیرضا محجوب نماینده تهران امروز به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد این حادثه اعلام کرد که بازمانده‌های قربانیان از بی‌توجهی‌ها دلگیر هستند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها