نائب رئیس مجلس: اگر هاشمی نبود انقلاب در این جایگاه قرار نداشت

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه آیت‌الله در تمام صحنه‌های مدیریتی جامعه نقش اساسی و کلیدی داشت، گفت: اگر آیت‌الله نبود شاید خیلی وقت پیش، این انقلاب به هم خورده بود.

نائب رئیس مجلس: اگر هاشمی نبود انقلاب در این جایگاه قرار نداشت
کد خبر: 154337
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مسعود پزشکیان در مراسم بزرگداشت «آیت‌الله هاشمی» که در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد، با بیان اینکه در اوایل انقلاب در دانشگاه آیت‌الله هاشمی و شهید بهشتی بیش از دیگران مورد حملات گروه‌های مقابل قرار می‌گرفتند، اظهار کرد: در آن زمان دانشگاه محل طرفداری از توده‌ها، مردم و محرومین بود. در این چنین شرایطی شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی بیشتر از همه مورد هجمه قرار می‌گرفتند.

او به دیوارنویسی و سندسازی علیه این دو شخصیت مبنی بر سرمایه‌دار بودن اشاره کرد و افزود: متاسفانه حرف‌هایی که بر علیه آیت‌الله هاشمی زده می‌شد پس از ۳۰سال مجدد تکرار شد.

پزشکیان با بیان اینکه با مرور تاریخ متوجه می‌شویم که دشمن دولت بودند برابر با دشمن انقلاب و اسلام بود، خاطرنشان کرد: با بازگشت به تاریخ خواهیم دید که دشمن رفسنجانی یعنی دشمن انقلاب و اسلام بودن.

او گفت: زمانی آیت‌الله هاشمی را چنان بزرگ کرده بودند که دشمن رفسنجانی بودن برابر با دشمن انقلاب بود و زمانی که نماینده مجلس شده بودند به راحتی چهار نفر پشت تریبون می‌رفتند و به خود اجازه می‌دادند که به وی بی‌احترامی کنند. افرادی که آیت‌الله را مورد نقد قرار می‌دادند کسانی بودند که هیچ سیلی از انقلاب نخورده بودند.

پزشکیان با اشاره بر اینکه مشکل مملکت ما این است که ارزش بزرگان را نمی‌دانیم، تصریح کرد: ممکن است من نسبت به آیت‌الله نقد داشته باشم ولی ایشان آیت‌الله هاشمی است و من آیت‌الله نمی‌شوم. جایگاه آیت‌الله با سایر روحانیت زمین تا آسمان متفاوت است و اصلا قابل قیاسنیست. آیت‌الله هاشمی دنیادیده و نگاه بازی داشت.

پزشکیان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی فردی بود که جلوتر از همه می‌توانست اتفاقات را ببیند و نظر دهد، گفت:به نظر بنده اگر آیت‌الله هاشمی نبود انقلاب در این جایگاه قرار نداشت.

او با بیان اینکه آیت‌الله در تمام صحنه‌های مدیریتی جامعه نقش اساسی و کلیدی داشت، ابراز کرد: اگر آیت‌الله نبود شاید خیلی وقت پیش، این انقلاب بهم خورده بود.

پزشکیان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در تمام صحنه‌های حساس مملکت حضور داشت، گفت: دستاوردهای حاصله در طول این سال‌ها به برکت وجود آیت‌الله هاشمی، شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و روحانیونی از این قبیل بودند که نگاه بازتری داشتند.

او با بیان اینکه از نظر بنده کسی به این سادگی به دلیل تجربه، علم، مدیریت، هوشیاری و ...نمی‌تواند به جایگاه آیت‌الله هاشمی دست یابد، گفت:همه ما در کشور، مدعی پیاده کردن اسلام در جامعه هستیم. دلیل مشکلات موجود جامعه چیست؟ مقصر چه کسی است. آیا فرد دیگری غیر از ما مقصر است. این ما هستیم که یا نمی‌دانیم یا می‌دانیم ولی درک و فهمش برای ما ناقص است یا می‌فهمیم ولی توان اجرایی آن را نداریم.

پزشکیان با بیان اینکه علت چیست که ما نمی‌توانیم با جوانان خود صحبت کنیم و مشکلات را حل کنیم، گفت: اعتقادات و باورهای ما برای مشکلات جوانان راه‌حل دارد. چرا نمی‌توانیم راحت با جوانان صحبت کنیم و منطقی به مشکلاتشان پاسخ دهیم. آیا اسلام نمی‌تواند پاسخ دهد یا ما توان رویارویی را نداریم.

نائب رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه علت در عدم توانایی ما مسئولان در مدیریت رفتار ما است، گفت: آیت‌الله هاشمی نمی‌خواست خود را از مردم و صدای مردم دور کند و فاصله ایجاد کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها