کد خبر: 154400
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۵ سنت، معادل ۱.۲ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۴۶ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
کد خبر: 154400
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در حالی که افزایش تولید نفت آمریکا بر کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا سایه افکنده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز بیش از یک درصد کاهش داشت.

اگر کاهش قیمت های امروز تا پایان جلسه جاری به قوت خود باقی بماند، بزرگترین کاهش قیمت هفتگی نفت از ماه اکتبر تاکنون رقم خواهد خورد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 85 سنت، معادل 1.2 درصد کاهش به 68 دلار و 46 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت به بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون یعنی 70 دلار و 37 سنت رسیده بود.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 93 سنت، معادل 1.5 درصد کاهش به 63 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز سه شنبه بالاترین رقم خود از دسامبر 2014 تاکنون یعنی 64 دلار و 89 سنت را تجربه کرد.

تجار گفتند، افت قیمت ها ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا بعد از یک دوره کوتاه کاهشی و همچنین احتمال کاهش تقاضا با پایان یافتن فصل زمستان در نیمکره شمالی بوده است.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی است، میزان تولید نفت آمریکا در روز 12 ژانویه به 9.75 میلیون بشکه در روز رسید. میزان تولید نفت آمریکا در آغاز سال جاری به دلیل سرمای شدید هوا و تعطیلی بخشی از تاسیسات تولیدی به 9.49 میلیون بشکه رسیده بود.

اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا به زودی از 10 میلیون بشکه در روز فراتر برود.

با این حال، اکثر تحلیلگران معتقدند با توجه به کاهش تولید های اوپک و روسیه بازار نفت از وضعیت مطلوبی برخوردار است و کاهش شدید قیمت ها بعید به نظر می رسد.

میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 12 ژانویه با 6.9 میلیون بشکه کاهش به 412.65 میلیون بشکه رسید. این پایین ترین میزان ذخایر در این فصل از سال در 3 سال گذشته است و پایین تر از متوسط 5 سال اخیر (420 میلیون بشکه) است.

منبع: مشرق
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها