صادرات شیشه و آینه نانویی به ۴ قاره

تولید‌کنندگان شیشه و آینه‌های نانویی توانستند محصولات خود را به ۴ قاره صادر کنند.

صادرات شیشه و آینه نانویی به ۴ قاره
کد خبر: 154592
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| یک گروه صنعتی شیشه برترین صادرکننده نانویی کشور در سال ٩٥، محصولات نانویی خود، آینه‌ها و شیشه‌های نانویی را به ۳۵ کشور جهان صادر می‌کند.

این محصولات از حضور یک لایه با ضخامت نانومتری بهره می‌برند. شیشه‌های نانویی در پنجره‌ها و نمای ساختمان برای کنترل گرما و سرما و همچنین تولید شیشه‌های دوجداره با ضریب انتقال حرارت پایین کاربرد دارند.

این گروه صنعتی هم‌اکنون بعد از ٣٠ سال فعالیت مستمر دارای ۱۵ کارخانه فعال صنعتی-تولیدی در داخل و خارج کشور است. این گروه صنعتی تاکنون موفق به تولید محصولات نانویی شده و آن‌ها را به ۳۵ کشور در قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا صادر می‌کند. کشورهای ایتالیا، آلمان، سوئد، کرواسی، لهستان، یونان، اسپانیا، امارات، آذربایجان، آفریقای جنوبی، تانزانیا، برزیل و کانادا از جمله مقاصد صادراتی محصولات این گروه صنعتی شیشه به شمار می‌روند.

جدیدترین محصولات واحد تحقیق و توسعه این گروه صنعتی شیشه شامل Eco Gold، Eco Bronze، Eco Blue و Eco Silver است که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها علاوه بر ظاهر و رنگ زیبا، بازده مناسب آن‌ها از نظر بهینه‌سازی مصرف انرژی در تمام فصول سال است.

در این محصولات علاوه بر نانولایه‌های فلزات مختلف، از لایه نقره نیز جهت کنترل گرما و انرژی استفاده شده و همین عامل کارایی این شیشه‌ها را نسبت به شیشه‌های رفلکس معمولی ارتقا داده است. این شیشه‌ها علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی‌های شیشه‌های رفلکس، از خاصیت کنترل‌کننده انرژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان نیز برخوردار هستند.

با پوشش دادن لایه‌های نانومتری فلزی و اکسید فلزی بر روی شیشه، شیشه‌هایی تولید می‌شوند که تا حد زیادی کاستی‌های شیشه‌های معمولی به ویژه اتلاف و جذب انرژی حرارتی را برطرف می‌کنند. این محصولات که به شیشه‌های LOW-E موسوم‌اند، با لایه نشانی لایه‌های نانومتری فلزی و سرامیکی توسط روش پوشش‌دهی کندوپاش تولید می‌شوند.

این پوشش‌ها که ضخامت متوسط ۳۰ نانومتر دارند، اجازه عبور بخشی مرئی طیف نور خورشید را می‌دهند، اما طیف مادون‌قرمز (طیف حرارتی) و ماوراء بنفش (طیف مضر) را منعکس و پایش می‌کنند.

این گروه صنعتی شیشه با به‌کارگیری ذرات نانومتری ترکیبات کروم، آلومینیوم و نقره موفق به تولید آینه‌هایی با کارایی بهتر و کیفیت بالاتر شده است. آینه‌های نانوکرومی ساخت این شرکت مقاومت مکانیکی بسیار بالا و در کاربردهای خاص مانند کشتی‌ها و ماشین‌آلات سنگین کاربرد دارد؛ همچنین آینه‌های نانوذرات آلومینیوم در محیط‌های خشک و گرم و آینه‌های با نانوذرات نقره در منازل، باشگاه‌ها و مغازه‌ها و دکوراسیون لوکس مانند آینه‌کاری، معماری، پتینه کاری و تزئینات ساختمان کاربرد فراوان دارند.

آینه‌های آلومینیومی که از اعمال یک روکش نانومتری آلومینیومی روی سطح شیشه تولید می‌شوند، از قیمت پایین‌تری نسبت به آینه‌های با روکش نقره برخوردار بوده و برای کاربردهایی که حساسیت کاربری کمتری دارد، قابل استفاده خواهد بود.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها