کد خبر: 154595
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

بنیادی خبر داد:

کمک ۲ هزار میلیاردی سازمان برنامه به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری کمک ۲ هزار میلیاردی برنامه و بودجه به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: امکان تجمیع پول دارو در صندوق واحد و جداگانه‌ای وجود ندارد.

کمک ۲ هزار میلیاردی سازمان برنامه به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی
کد خبر: 154595
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بهروز بنیادی در گفت وگویی ، در رابطه با بدهی دانشگاه های علوم پزشکی به صنایع دارویی، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان برای پرداخت بدهی ها طی 3 ماه است جلسات متعددی را با حضور مسئولان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و خزانه برگزار می کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از بدهی های انباشته مربوط به سال 94 است، گفت: این بدهی ها فضای دارویی کشور را به سمت و سویی پیش برد که ممکن بود احتمال کمبود و بحران دارویی در کشور پیش آید اما خوشبختانه با چنین مشکلی روبرو نشدیم.

وی افزود: فراکسیون غذا و دارو همگام با کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری این بدهی ها را بر عهده گرفت که خوشبختانه با این پیگیری ها مبالغ خوبی به حوزه دارو تزریق شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: البته بخشی از این مبالغ در گذشته به دانشگاه های علوم پزشکی تزریق شد اما این مراکز مبالغی را به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص ندادند بنابراین کمبود نقدینگی حوزه دارو را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

بنیادی با یادآوری اینکه اخیرا جلسه مشترکی در محل سازمان برنامه و بودجه تشکیل و توافقاتی انجام شد که بر اساس آن به زودی مبلغ مناسبی به صورت نقدی در اختیار حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار می گیرد، گفت: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه 2 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یعنی حدود 1600 میلیارد آن برای دارو و مابقی برای تجهیزات پزشکی قرار داده شود تا بتوانند بخشی از بدهی ها را به صنایع داروسازی بپردازند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم، افزود: تزریق این پول به صورت نقدی بسی جای خوشحالی دارد زیرا در دوران گذشته به صورت اوراق قرضه پرداخت می شد که اعتراضاتی را به دنبال داشت از سویی در کمیسیون نیز توافق شد وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کند هر مبلغی که از منابع بیمه ای دریافت می کنند سهم و پول صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی را از ابتدا کنار بگذارند تا با مشکل بودجه ای مواجه نشود؛ امیدواریم مطالبات به تدریج پرداخت شود تا صنایع داروسازی بیش از پیش فعال شوند.

امکان تجمیع پول دارو در صندوق واحد وجود ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امکان تجمیع پول دارو در صندوق واحد وجود ندارد، گفت: هر دانشگاهی به صورت مستقل خرید خود را انجام می دهد؛ البته بر اساس توافقی که با وزیر بهداشت شد انتظار داریم در آینده شاهد بروز مشکل نقدینگی در حوزه دارو و تجهیزات نباشیم.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها