کد خبر: 154789
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

لزوم برگزاری جلسه شورای 51 نفره نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران برای بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری/ آمادگی داریم که به جد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را آغاز کنیم

یک نماینده تهران اظهارداشت: پیشنهادم این است که شورای 51 نفره متشکل از نمایندگان مجمع استان تهران و اعضای شورای شهر با الویت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران جلسه ای را برگزار کنند.

لزوم برگزاری جلسه شورای 51 نفره نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران برای بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری/ آمادگی داریم که به جد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را آغاز کنیم
کد خبر: 154789
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| فریده اولاد قباد نماینده تهران در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص تاثیر گزارش نجفی شهردار تهران درباره تخلفات قالیباف بر روی تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران، گفت: پیشنهادم این است که شورای 51 نفره متشکل از نمایندگان مجمع استان تهران و اعضای شورای شهر با الویت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران جلسه ای را برگزار کنند.

وی ادامه داد: این جلسه باید با فوریت انجام شود و تمام جزییاتی را که در تحقیق و تفحص مدنظر شهرداری تهران است، طرح موضوع شود.

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: بنده عضو تحقیق و تفحص کنندگان از شهرداری تهران بودم که در مجلس بنا به شرایط خاصی که در آن زمان وجود داشت و لابی‌هایی که صورت گرفت رای نیاورد. اما در حال حاضر این آمادگی را داریم که مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مطرح شود.

اولاد قباد خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش آقای نجفی از تخلفاتی که در شهرداری تهران شکل گرفته مهمترین تخلف مالی و جذب نیرو بوده است. هر سازمان و هر وزارتخانه و هر نهاد متناسب با نیاز و پست های خالی و چارت اداری باید نیرو جذب کنند و با گزارشی که آقای نجفی دادند شهرداری تهران نیروی مازاد دارد. سوال این است که این نیروها چطور جذب شدند و آیا این نیروهای قراردادی هستند یا پیمانی و شرایط آنها به شکل است.

وی افزود: نمایندگان مجلس قبل از حضور آقای نجفی در شهرداری تهران در خواست تحقیق و تفحص را داشتند و این آمادگی را داریم که به جد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را شروع کنیم. بنابراین باید در جلسه ای با حضور شهرداری، شورای شهر و نماینده ها ابعاد تحقیق و تفحص و بخش هایی که نیاز به تحقیق و تفحص است، مشخص شود. باید آقای نجفی در آن جلسه گزارش کامل و جامعی را ارائه کنند و برمبنای آن ما تحقیق و تفحص را شروع می کنیم.

این نماینده تهران تاکید کرد: اگر آقای نجفی گزارشی را از تخلفاتی که در شهرداری تهران اتفاق افتاده را به شورای 51 نفر و کمیسیون های مرتبط در مجلس همچون کمیسیون شوراها و عمران ارائه دهند، شفاف سازی ایجاد می شود که در متقاعد ساختن نمایندگان تاثیر دارد.

اولاد قباد در خصوص روند بررسی تحقیق و تفحص در مجلس یادآور شد: بعد از دریافت مستندات و مدارک، کمیته تحقیق و تفحص گزارش را به کمیسیون مرتبط ارائه می کند و کمیسیون بعد از جمع‌بندی گزارش را برای قرائت به صحن علنی ارجاع می دهند و بعد از قرائت گزارش، روال قانونی طی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها