میرزایی:

تاثیر حوادث عفرین در معادلات منطقه اساسی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر حوادث عفرین در معادلات منطقه اساسی نیست، گفت: ترکیه حضور خود در عفرین را جز مولفه‌های اصلی امنیت ملی می‌داند.

تاثیر حوادث عفرین در معادلات منطقه اساسی نیست
کد خبر: 154793
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| جلال میرزایی در خصوص حوادثی که در عفرین رخ می‌دهد، اظهارداشت: عفرین منطقه کُردنشین سوریه است و ترکیه نیز در گذشته برای مقابله با داعش به این کردها کمک‌هایی ارائه می‌کرد ولی اکنون که داعش به حاشیه رانده شده، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که کُردهای این منطقه را برای مقابله با بشار اسد مسلح کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ترکیه با مسلح کردن کُردها مخالف است زیرا در بین کُردهای سوری، کُردهای‌های ترکیه نیز حضور دارند، بیان کرد: در این مدت ترکیه یکی از اختلافاتی که با آمریکا داشت، موضوع کُردها بود و همین امر سبب شد تا ترکیه در موضوع داعش با ایران و روسیه همکاری کند.

او با بیان اینکه آمریکایی‌ها به صراحت حمایت از کُردها را اعلام کرده و همین امر سبب شده تا ترکیه احساس خطر کند، افزود: ترکیه نیروهای خود را به سمت مرز مشترک با سوریه حرکت داده و گلوله باران منطقه عفرین را در دستور کار قرار داده است.

میرزایی ادامه داد: روسیه در این شرایط نیروهای خود را به عقب برده و از سوی دیگر آمریکا نیز درگیری در عفرین را دارای عواقب سنگینی برای ترکیه دانسته است.

نماینده ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیه حضور خود را در عفرین جز مولفه‌های اصلی امنیت ملی می داند و از این رو وارد ماجرا شده است، گفت: تاثیر درگیری‌های عفرین در معادلات منطقه اساسی نیست بلکه یک عملیاتی نظامی محدود است و ترکیه در موقعیتی قرار ندارد که خود را وارد درگیری طولانی کند.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها