کد خبر: 154794
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

۱۶۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای گفت: امسال ۱۰۸ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان خریداری شد و تا کنون ۱۶۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

۱۶۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد
کد خبر: 154794
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای از پرداخت 82 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال 108 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان خریداری شد که تا کنون 167 میلیارد تومان ازمطالبات چایکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه باقی مانده مطالبات چایکاران پس از پرداخت قدرالسهم دولت و کارخانه ها به مرور به حساب چایکاران واریز خواهد شد، افزود: از مجموع 36 میلیارد تومان باقی مانده مطالبات چایکاران ، حدود 30 میلیارد تومان به قدرالسهم کارخانه‌ها و 6 میلیارد تومان به دولت اختصاص دارد.

روزبهان با اشاره به اینکه صندوق توسعه چای از اواخر سال 93 به منظور توسعه صنعت چای با حمایت دولت در کشور خبر داد و گفت: این صندوق در آغاز تشکیل با تامین نقدینگی 8 میلیارد و 600 میلیون تومان و عضویت 25 هزار خانوار و 13 کارخانه چای شروع به فعالیت کرد.

به گفته این مقام مسئول 51 درصد سهام صندوق توسعه، مربوط به چایکاران و مدیران کارخانه چای است که با افزایش سرمایه و حمایت مالی دولت ، پرداخت تسهیلات باکارمزد 4 درصد آغاز شده است.

روزبهان درباره آخرین وضعیت تسهیلات صندوق توسعه چای بیان کرد: تا کنون بیش از 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 9 هزار و 95 چایکار سهامدار صندوق به منظور خرید نهاده های کشاورزی با بهره 4 درصد پرداخت شد که بازپرداخت تسهیلات از قدرالسهم برگ سبز سال آینده چایکاران کسر خواهد شد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه اخذ تسهیلات به زراعی تا پایان اسفند ماه ادامه دارد، تصریح کرد: سال گذشته 5 میلیارد تومان تسهیلات به زراعی با بهره 4 درصد به کشاورزان پرداخت شد، در حالیکه امسال 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ تاکنون 11 میلیارد تومان تسهیلات به زراعی به چایکاران پرداخت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها