کد خبر: 154813
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از قبول استعفای معاون دو شغله شهرداری تا احتمال بیرون کشیدن لاشه سانچی

امروز شهرداری و شورای شهر تهران را می‌توان یکی از خبرسازترین نهادها در حوزه اجتماعی دانست.

از قبول استعفای معاون دو شغله شهرداری تا احتمال بیرون کشیدن لاشه سانچی
کد خبر: 154813
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سید رضا صالحی امیری که تا همین امروز صبح معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران بود از این سمت استعفا داد و شهردار هم اعلام کرد که با استعفای او موافقت می‌شود. دلیل این استعفا هم فشار ناشی از دو شغله شدن صالحی امیری بعد از قبول ریاست کمیته ملی المپیک بود. البته صالحی امیری به طور کامل از شهرداری نمی‌رود چون محمد علی نجفی گفته او از این به بعد به عنوان مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در کنار مسئولان شهری خواهد بود.

در حالی که در اوج رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر، منتقدان مدیریت شهری سابق از بریز و بپاش ها در شهرداری شکایت می‌کردند و می‌گفتند که تهران گران اداره می‌شود، به گفته اعضای شورای شهر قرار است فردا در صحن این شورا بودجه ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیاردی شهرداری تهران در معرض تصویب قرار بگیرد. نکته جالب این است که همین چند هفته پیش خبر آمد که محمدعلی نجفی شهردار تهران آیین‌نامه ریاضت اقتصادی را برای کاهش هزینه‌ها به تمام زیرمجموعه‌های شهرداری ابلاغ کرده است و حالا بودجه‌ای که به شورای شهر پیشنهاد داده هزار میلیارد تومان از بودجه سال گذشته شهرداری بیشتر است.

خبر جدیدی که امروز درباره نفت‌کش سانچی رسید این بود که طرف چینی در حال بررسی امکان بیرون آوردن آن از زیر آب است. مقامات چینی گفته‌اند که نفت‌کش غرق‌شده سانچی ممکن است در حال انتشار سوخت بانکر سنگین و همچنین نفت سبک در شرق سواحل چین باشد و بهترین راه چاره بیرون کشیدن این کشتی است. خبر دیگر در مورد این نفتکش به وضعیت جعبه سیاه آن بر می‌گردد که در روزهای آخر منتهی به غرق شدنش به همراه پیکر دو نفر از قربانیان از کشتی خارج شد. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بازگشایی جعبه سیاه با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و نماینده کارخانه سوئدی سازنده VDR انجام می‌شود.

میزان گرد و غبار موجود در هوای شهرهای جنوبی و غربی کشور مرز بحران و هشدار را هم رد کرده است تا جایی که گفته شد امروز میزان ذرات معلق موجود در هوای اهواز 67 برابر حد استاندارد بوده است. قائم‌مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه 137 نفر به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سطح استان به دلیل مشکلات تنفسی طی وقوع گرد و غبار خبر داد. وضعیت هوا در شهرهایی مانند سنندج هم دست کمی از اهواز ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها