کد خبر: 155042
|
۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار دردی از مرغداران دوا نمی‌کند/ نرخ هر قطعه جوجه یکروزه 2500 تومان

رئیس انجمن جوجه یکروزه گفت: واردات 10 میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار چاره‌ساز نیاز مرغداران و جلوگیری از تنش قیمت در بازار نخواهد بود.

واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار دردی از مرغداران دوا نمی‌کند/ نرخ هر قطعه جوجه یکروزه 2500 تومان
کد خبر: 155042
|
۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی‌اکبر اصغری‌فرد رئیس انجمن جوجه یکروزه از افزایش تقاضا برای جوجه‌ریزی شب عید خبر داد و گفت: هم اکنون تقاضا برای تولید مرغ شب عید با شیب ملایمی رو به افزایش است که این امر در کنار وجود واسطه‌ها، نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار را رقم زد.

وی نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را 2 هزار و 150 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

اصغری‌فرد درباه آخرین وضعیت واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار گفت: معاونت توسعه بازرگانی در تابستان مجوز واردات 10 میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار را به مدیرکل طیور وزارت جهاد صادر کرد که این میزان چاره‌ساز نیاز مرغداران و جلوگیری از تنش قیمت در بازار نخواهد بود.

رئیس انجمن جوجه یکروزه با بیان اینکه نرخ جوجه تابع تقاضای فصلی است، بیان کرد: در چند دهه گذشته، قیمت جوجه یکروزه از اوایل دی تا اواسط بهمن به سبب افزایش تقاضا و قیمت مرغ شب عید با نوساناتی در بازار روبه‌رو است.

وی با تأکید بر اینکه واردات کنونی جوجه یکروزه دردی از مرغداران دوا نمی‌کند، گفت: با توجه به آنکه کار بازرگانی واردات جوجه یکروزه در بازار صورت نگرفته است، در خوشبینانه ترین حالت در 25 بهمن جوجه‌های وارداتی به مرغداران عرضه می‌شود که تولید مرغ آن اردیبهشت به دست می‌آید.

اصغری‌فرد ادامه داد: برای تولید سالیانه یک میلیارد و 100 میلیون جوجه، نیازمند ظرفیت 275 میلیون قطعه در مرغداران گوشتی هستیم که با چهار دوره جوجه ریزی در سال این میزان تولید محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مرغداران گوشتی تا 420 میلیون قطعه برای روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به افزایش 30 درصدی تقاضا برای جوجه ریزی شب عید، گرانی سرسام آور جوجه در بازار امری طبیعی است، چرا که مرغداران با قیمت بالاتری مرغ خود را به کشتارگاه‌ها نسبت به فصول قبلی عرضه می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها