کد خبر: 155067
|
۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمد مهاجری:

فکر می کردیم اگر دولت را بزنیم، مردم برای ما هورا می‌کشند/ به جای فیلترینگ محتوا تولید کنیم

یک تفکر سنتی در کشور ما وجود دارد که فکر می کند با فیلتر فلان کانال و فلان مطلب، جلویی خیلی چیزها را می توان گرفت. افرادی که به این تفکر سنتی اعتقاد دارند اگر 10 درصد زحمتی که صرف بستن این کانال ها می کنند صرف این کنند که محتوای خوب و مأثر تولید کنند، نیازی به بستن این شبکه ها پیدا نخواهند کرد.

فکر می کردیم اگر دولت را بزنیم، مردم برای ما هورا می‌کشند/ به جای فیلترینگ محتوا تولید کنیم
کد خبر: 155067
|
۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بعد از اعتراضات و ناآرامی های اخیر، گروهی از تحلیلگران یکی از دلایل تقویت نارضایتی در جامعه را انتشار اخبار ناامید کننده از سوی برخی رسانه های داخل و عمدتاً مخالف دولت دانستند. از طرف دیگر برخی معتقدند سیاست های بعضاً نادرست رسانه ها و محدودیت هایی که برای رسانه های داخلی در انتشار برخی اخبار مهم وجود دارد، مرجعیت خبری را از رسانه های رسمی کشور سلب کرده است. در مورد این موضوعات و نقش و جایگاه رسانه های داخلی در اتفاقات مه جامعه با محمد مهاجری به گفت و گو نشسته ایم.

ایجاد فضای منفی و فضای یاس تقریباً از اواخر دولت آقای هاشمی و اوایل دولت آقای خاتمی شروع شد. در سال های 74 به بعد به واسطه وضعیت اقتصادی نامناسب انتقادات به دولت شروع و کم کم این انتقاد ها تند شد. در دوره اصلاحات این اتفاق گسترش بیشتری پیدا کرد با این تفاوت که در آن مقطع بیشتر سیاه نمایی ها سیاسی بود؛ یعنی کمتر به اقتصاد برمی گشت. دولت آقای احمدی نژاد که مستقر شد در ابتدا دولت بچه پول دارها بود؛ درآمد نفت بالا و وضعیت بهتر بود اما در دوره دوم که تحریم ها شروع شد انتقادات اقتصادی هم به دولت شروع شد.

بعد از دولت آقای احمدی نژاد، جناح اصولگرا امید زیادی داشت که انتخابات 92 به نفعشان تمام شود اما چون تعدد کاندیدا داشتند و .. موفق نشدند؛ تا به انتخابات سال96 رسیدیم که این بار دیگر اصولگرا ها یقین داشتند که پیروز انتخابات می شوند. بالاخره برجام هم به آن نتیجه دلخواه نرسیده بود و فکر می کردند که الان سر بزنگاه است و می شود بر دولت پیروز شد. ولی محاسباتشان اشتباه بود و با اختلاف 7، 8 میلیونی انتخابات را واگذار کردند. جریان اصولگرا همه امکانات مادی و معنوی و متافزیکی خودش را جمع کرد تا توانست 15 میلیون رای جمع کند.


فکر می کردیم اگر دولت را بزنیم، مردم برای ما هورا می کشند
بنابراین، طبیعی است که ما اصولگرا ها وقتی مجلس را از دست داده بودیم و دولت و شوراها هم نتوانستیم به دست بیاوریم شروع به تخریب دولت کردیم. اما واقعاً هیچ کس فکر نمی کرد که زیر پوست این تخریب، اتفاقات دیگری خلاف آن چه که تخریب کنندگان مد نظر داشتند، در حال رخ دادن است. فکر می کردیم ما اگر دولت را بزنیم، مردم می آیند و برای ما هورا می کشند حال آنکه شرایط و ساختار اجتماعی کشور از سال 84 و بعد 88 به این سو دچار تغییرات اساسی شده و انتقادات اساسی تری نسبت به نظام به وجود آمده است.

آمدند به دولت آقای احمدی نژاد لقب دولت پاکدستان را دادند بعد بزرگترین فسادهای اقتصادی در این دولت به وجود آمد. نه این که قبلش فسادهای اقتصادی نبود اما دست کم این که شعارهای ضد فساد داده نمی شد. در دولت آقای احمدی نژاد این شعارها داده می شد و بیشترین فسادها هم در همان دولت متاسفانه به وجود آمد و در آن دوره نهادینه تر هم شد.

در حال حاضرما درگیر این هستیم که یک عده حقوق های نجومی دریافت می کنند. حقوق های نجومی خیلی موضوع بدی است اما زیادِ زیاد 10 هزار نفر این حقوق را دریافت کرده اند، این 10 هزار نفر اگر ماهی 20 میلیون هم گرفته باشند، سرجمع 20 میلیارد و سالانه 250 میلیارد می شود. در حالی که اختلاس های 8 هزار و 12 هزار میلیاردی در این مملکت اتفاق افتاده است که این 250 میلیارد در مقابل آن پول خرد است و پرداختن به آن اغوا گری و عوام فریبی است. می خواهند با مطرح کردن این موارد کوچک، مردم آن اعداد بزرگ تر را فراموش کنند. فکر می کنیم مردم واقعاً این ارقام خارج از تصور را فراموش می کنند و چون این حقوق های نجومی در دولت یازدهم یا دوازدهم اتفاق افتاده، مردم به سمت ما برمی گردند و در انتخابات بعدی مرگ بر رقیب ما می گویند و درود بر ما!

منبع: جماران
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها