نوریان مطرح کرد:

تلاش دولت و مجلس جهت اخذ اذن رهبری برای تامین بودجه دفاعی از محل صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دولت و هیات رئیسه مجلس در تلاش برای اخذ اذن رهبری برای تامین بودجه دفاعی از محل صندوق توسعه ملی هستند.

تلاش دولت و مجلس جهت اخذ اذن رهبری برای تامین بودجه دفاعی از محل صندوق توسعه ملی
کد خبر: 155091
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان درگفت‌وگویی ، در خصوص بودجه امنیتی دفاعی در لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق پیرامون بودجه امنیتی دفاعی اعداد و ارقامی پیش بینی شد ولی بحث اصلی در خصوص اعداد و ارقام بودجه امنیتی دفاعی برداشت از صندوق توسعه ملی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند اذن مقام معظم رهبری است، بیان کرد: از آنجایی که کمیسیون تلفیق از طرف ایشان ماذون نبود، خود به خود بسیاری از پیشنهاداتی که کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزارت دفاع و مراکز لشگری داده بودند در عداد مصوبات قرار نگرفت، البته هنوز فرصت کافی وجود دارد.

نوریان با اشاره به اینکه دولت و هیات رئیسه مجلس برای گرفتن اذن از مقام معظم رهبری جهت برداشت از صندوق توسعه ملی می توانند نقش داشته باشند، گفت: بحث گرفتن اذن از مقام معظم رهبری جهت برداشت از صندوق توسعه ملی برای بودجه امنیتی دفاعی مطرح شده و قرار بر پیگیری آن است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات برنامه‌های توسعه پنجم و ششم، باید 5 درصد از سرجمع اعتبارات عمومی کشور در اختیار موضوع دفاع و امنیت قرار گیرد، افزود: رقم پیشنهادی در حدود 1 و 3 دهم بودجه عمومی کشور است که وضعیت مسائل امنیتی و دفاعی نشان می‌دهد این حوزه به توجه بیشتری نیاز دارد.

نوریان با اشاره به اینکه در زمینه بودجه امنیتی و دفاعی کشور امیدواریم دو اتفاق رخ دهد، اولا امیدواریم اذن مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی اخذ شود، ادامه داد: هنگام بررسی لایحه بودجه برای کمک به بنیه دفاعی کشور، نمایندگان باید پیشنهادات خود را مطرح کنند تا به رفع و رجوع تنگناها در حوزه دفاع و امنیت کمک شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی توضیح در خصوص اهمیت امنیت کشور را بی نیاز از استدلال می‌داند، گفت: بنیه دفاعی کشور مهم است و باید پایه‌های اقتدار کشور مورد توجه قرار گیرد و در بودجه 97 نباید از آن غافل شویم و تامین اعتبارات مورد نیاز آن‌ها امری ضروری است تا بتوانیم اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های دفاعی و امنیتی را حفظ و تقویت کنیم.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشور در شرایط پسابرجام و تنگناهای اقتصادی قرار دارد و مطالبات عمومی مردم در حوزه‌های سلامت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، صنعت معدن تجارت و کشاورزی متنوع هستند و نیازمند تامین اعتبارات هستیم، گفت: دفاع و امنیت نیز اهمیت ویژه‌ای دارند و ایجاد توازن بین این اولویت‌ها به ظرافت نیاز دارد.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها