چهل و هشتمین مجمع جهانی اقتصاد از فردا در داووس سوییس آغاز می‌شود

اجلاس مجمع جهانی اقتصاد 2018 از روز سه‌شنبه- سوم بهمن ماه - با موضوع «ایجاد آینده‌ای مشترک در جهانی متلاشی» در شهر داووس سوئیس کارش را شروع می‌کند.

چهل و هشتمین مجمع جهانی اقتصاد از فردا در داووس سوییس آغاز می‌شود
کد خبر: 155268
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۰۰:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| این مجمع به مدت چهار روز و با موضوع «ایجاد آینده ای مشترک در جهانی متلاشی» برگزار می‌شود موضوعی که برگزار کنندگان امیدوارند بستری برای تجدید تعهدات بین المللی فراهم آورده و راهی برای حل چالش های جهانی ارایه کند.

گسترش همکاری های چند جانبه برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای مختلف از دیگر اهداف این اجلاس عنوان شده است که بالغ بر 2500 شرکت کننده از بیش از 100 کشور جهان در آن حضور می یابند.

علاوه بر همکاری های بین المللی، غلبه بر اختلافات در داخل کشورها از دیگر اولویت های اجلاس امسال خواهد بود. اختلافاتی که اغلب ناشی از ناکام ماندن در تعهد به قراردادهای اجتماعی است که خود نیز معلول عدم حفاظت از جوامع در مقابل هیجانات ناشی از جهانی شدن، گسترش رسانه های اجتماعی و تولد انقلاب چهارم صنعتی است.
به طور خلاصه، این هیجانات باعث از بین رفتن اعتماد به موسسات و آسیب رساندن به رابطه بین کسب و کار و جامعه گردیده است.

به لطف ظرفیت های افزوده شده بر دستور کار چهارده گانه این اجلاس، شرکت کنندگان قادرند به منظور اعمال تغییرات مثبت جهانی، اهداف گوناگونی را دنبال نمایند.

مطالعات نشان می‌دهد هر ساله شمار شرکت کنندگان آمریکایی بیش از دیگر کشورها در این اجلاس است که دلیل آن وضعیت اقتصادی امریکا ،سهم این کشور در اقتصاد دنیا و سهم واحدهای تولیدی آن در عرصه تولید جهانی است.

درسال 2018 میلادی ازمیان حدود 2500شرکت کننده در داووس حدود 700نفر ازکشور امریکا خواهند بود درحالیکه شمار شرکت کنندگان بریتانیایی برابر با 266 نفر، شرکت کنندگان سوییسی 223 نفر و شرکت کنندگان هندی 129 نفر خواهد بود. در این اجلاس 118 نفر از کشور چین، 116 نفر از آلمان و 93 نفر از کشور فرانسه حضور خواهند داشت.

گفتنی است در سال جاری 65 نفر از امارات در این اجلاس شرکت می کنند که برای کشوری به وسعت امارات و با این جمعیت اندک، سهم و موفقیت بزرگی محسوب می شود.

به گزارش رویترز، در گزارش ریسک جهانی که ازسوی مجمع جهانی اقتصاد منتشرشده، وضعیت بد آب وهوایی، نابرابری اقتصادی وحملات سایبری از جمله خطرات سال 2018 برشمرده شده اند. اما مهمترین دغدغه جهان در سال جاری، خطر نزدیک شدن به جنگ هسته ای بین کره شمالی و آمریکا پس از یک سال درگیری لفظی رهبران دو کشور عنوان شده است.

براساس اعلام برنامه نشست مجمع جهانی اقتصاد درسال 2018، نارندرا مودی نخست وزیر هند، نطق افتتاحیه و دونالد ترامپ سخنرانی اختتامیه این اجلاس را ایراد خواهند کرد.

در این رویداد، رئیس‌جمهوران و نخست‌وزیران کشورهای گروه هفت و گروه 20 حضور خواهند داشت. همچنین 340 نفر از مقامات برجسته سیاسی کشورهای جهان در مجمع جهانی اقتصاد حضور خواهند داشت که 10 نفر از قاره آفریقا، 9 نفر از خاورمیانه و آفریقای شمالی و 6 نفر از آمریکای لاتین خواهند بود.

بیش از 21درصد از شرکت کنندگان در اجلاس امسال را زنان تشکیل می دهند. آماری که نشست سال 2018 این مجمع را از این بابت منحصر به فرد خواهد کرد.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها