به دلیل ریسک بالا؛

بزرگ‌ترین بانک شمال اروپا و اقیانس اطلس بیت‌کوین را ممنوع کرد

گروه بانکداری نوردی که بزرگترین بانک منطقه شمال اروپا (شامل کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نوروژ و سوئد) است، تجارت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را به دلیل ریسک بالا، منع کرد.

بزرگ‌ترین بانک شمال اروپا و اقیانس اطلس بیت‌کوین را ممنوع کرد
کد خبر: 155421
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| گروه بانکداری نوردی که بزرگترین بانک منطقه شمال اروپا (شامل کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نوروژ و سوئد) است، دیروز تمام ۳۱۰۰۰ نیروی خود را از تجارت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، به دلیل ریسک بالا، منع کرد.

بزرگترین بانک منطقه نوردیک اعلام کرد که این ممنوعیت از ۲۸ فوریه اعمال خواهد شد.

سخنگوی نوردی در ایمیلی به رویترز گفت: ریسک‌های این تجارت بسیار بالا به نظر می‌رسند و حفاظت از همکاران و بانک در مقابل این ارزها بسیار ناکارآمد بود. او اضافه کرد: کارکنانی که در حال حاضر ارز دیجیتال در اختیار دارند، مجبور نیستند آنها را بفروشند هرچند توصیه می‌شود این کار را بکنند.

وال‌استریت هم راهکاری محتاطانه را در مورد ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. البته مقرراتی برای این ارزها تعیین نشده است چرا که الگوهای تجاری بسیار بسیار پر نوسانی دارند.

طبق یک سند که ماه گذشته توسط رویترز رویت شد، بانک آمریکا مریل لینچ هم مشتریان خود را از سرمایه‌گذاری در یکی از صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بیت‌کوین، بری سیلبرت، منع کرد.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها