کد خبر: 155448
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

افزایش تعرفه گمرکی دلیل افزایش قیمت‌ لوازم یدکی/ رکود امکان افزایش مجدد قیمت‌ را نمی‌دهد

رکود حاکم در بازار لوازم یدکی خودرو سبب شده که نوسانات نرخ ارز تاثیر آنچنانی بر این بازار در شرایط فعلی نگذارد و به اذعان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات افزایش تعرفه گمرکی در مقایسه با سایر عوامل بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت داشته است.

افزایش تعرفه گمرکی دلیل افزایش قیمت‌ لوازم یدکی/ رکود امکان افزایش مجدد قیمت‌ را نمی‌دهد
کد خبر: 155448
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| به دنبال افزایش قیمت دلار در بازار در دی ماه نا به سامانی‌هایی در بازار کالاهای وارداتی انتظار می‌رود که یکی از آنها صنف قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات است.

بازاری که سهم بالا آن از طریق واردات تامین می‌شود به همین خاطر قیمت تمام شده آن برای مشتری ارتباط مستقیمی با نرخ دلار دارد.

محصول اساسی که کمبود یا مشکل در آن می‌تواند بر کارکرد سایر صنایع اثر گذار باشد به همین خاطر پیگیر شرایط این صنف از رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات شدیم.

غلام‌رضا بخشی‌زاده در خصوص تأثیر افزایش قیمت دلار و بازار لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات گفت: این بازار از ماه‌های گذشته دچار رکود شده بود به همین خاطر افزایش قیمت دلار نتوانسته تغییر قیمت در محصولات تا به امروز ایجاد کند زیرا فروشندگان تمایل دارند محصول خود را با قیمت قبلی فروخته و بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

وی افزود: در تعداد کمی از محصولات که به‌ طور نسبی انحصار وجود داشته و یا به‌ تازگی وارد کشور شده تغییر قیمت مشاهده می‌شود که این محصولا سهم آنچنانی در بازار ندارند و در مقابل بخش اعظمی از بازار به دلیل شرایط رقابت از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

بخشی‌زاده یادآور شد: در کنار مسئله نوسانات نرخ ارز تغییر تعرفه‌های گمرکی قطعات یدکی بیشتر از سایر موارد در افزایش قیمت تأثیرگذار بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات با اشاره به اینکه رکود در این حوزه دو سال است که گریبان‌گیر فروشندگان شده، گفت: این حوزه متأثر از رکود بخش ساختمان دچار مشکل شده است که امیدواریم با تغییر در شرایط بخش ساختمان در کنار بهبود 50 صنف مرتبط حوزه ما نیز شرایط بهتری را تجربه کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی افزایش قیمت‌ محصولات یدکی خودرو، گفت: در صورت تداوم افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت قطعات یدکی در روزهای پایانی سال پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اظهارات کارشناسان در شرایط فعلی افزایش یک باره تعرفه گمرکی دلیل افزایش قیمت‌ها بوده که این تغییر قیمت منجر به عمیق‌تر شدن رکود حاکم بر این بازار شده است.

منبع: میزان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها