کد خبر: 155501
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

مدیر عامل توانیر اعلام کرد:

چالش تامین برق سال آینده در صورت تداوم کمبود بارش‌ها

مدیر عامل توانیر گفت: با افزایش پنج درصدی مصرف برق در زمان اوج مصرف و تداوم کمبود بارش‌ها، تامین برق تابستان سال آینده دچار چالشی اساسی می شود.

چالش تامین برق سال آینده در صورت تداوم کمبود بارش‌ها
کد خبر: 155501
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «آرش کردی» امروز (سه شنبه) در حاشیه گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق کشور، در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که نیروگاه های آبی وارد مدار شوند، تولید و مصرف برق سر به سر خواهد بود اما در غیر این صورت، تامین برق با چالشی اساسی روبرو خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی مصرف برق سال آینده، گفت: هر ساله مصرف برق کشور حدود پنج درصد افزایش می یابد که در این صورت، مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف سال آینده به 57 تا 58 هزار مگاوات می رسد.

کردی با بیان اینکه هنوز در میانه سال آبی هستیم و امیدواریم این کمبودها در دو ماه پیش رو جبران شود، گفت: امیدواریم سدها به شکلی آبگیری شود که مانند دوره اوج مصرف امسال بتوانیم نزدیک به 9 هزار و 500 مگاوات برق از نیروگاه های برقآبی دریافت کنیم.

وی یکی از راهکارهای جبران کمبود برق تولیدیِ نیروگاه های برق‌آبی را به حداکثر رساندن آمادگی نیروگاه های حرارتی عنوان کرد و گفت: شاخص آمادگی نیرگاه ها امسال بالای 98.5 درصد بود که سال آینده امیدواریم این شاخص به بالای 99 درصد برسد.

آمادگی نیروگاه ها به شرایطی تلقی می شود که نیروگاه ها در صورت نیاز آمادگی ورود به مدار تولید را داشته باشند.

کردی رسیدگی به گلوگاه های شبکه برق به ویژه در چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، مازندران و تهران را از اولویت های صنعت برق برای تامین برق اوج مصرف سال آینده عنوان کرد و گفت: این امر از آنجا مورد توجه قرار می گیرد که اگر مساله تولید حل و فصل شد، از باب مساله انتقال و فوق توزیع دچار مشکل نشویم.

وی مهمترین راهکار در تامین پایدار برق را مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا ذکر کرد و گفت: صنعت برق در دو سه سال گذشته نشان داده که تجربه های خوبی در این زمینه کسب کرده است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه امسال طرح های مدیریت مصرف را زودتر آغاز کرده ایم، گفت علاوه بر این، امسال طرح ها را متنوع تر می کنیم و یک سری برنامه ها که زیرساخت آنها در سالهای قبل آماده نبود را امسال ارایه خواهیم کرد.

ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهرماه تا سی ام دیماه، یعنی چهار ماه نخست سال آبی جاری، 39.5 میلیمتر گزارش شده که نسبت به میانگین بلند مدت (99.2 میلیمتر)، 60 درصد کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها