ناخشنودی فرانسه از فشار آمریکا بر اروپا در مورد برجام

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه از پاریس گزارش داد: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه از این موضوع که دولت آمریکا، متحدان اروپایی خود را برای تجدیدنظر در توافق هسته ای تحت فشار قرار می دهد تا الزامات واشنگتن را تامین کند، ابراز ناخرسندی کرد.

ناخشنودی فرانسه از فشار آمریکا بر اروپا در مورد برجام
کد خبر: 155508
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| لودریان خود را برای مذاکرات پرتنش امروز (سه شنبه) با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس آماده می کند، پیش از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران یادآور شد که تعهد قاطعانه فرانسه به توافق هسته ای را در جریان این دیدار مورد تاکید قرار می دهد.

وی این پرسش را مطرح کرد که چرا دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، «این توپ را به (زمین) کنگره و اروپایی ها برمی گرداند»، در حالی که روسیه و چین نیز ذیل این توافقنامه را امضا کرده اند.

اسوشیتدپرس افزود: ترامپ تهدید کرده که در فصل بهار از توافق هسته ای خارج می‌شود، مگر اینکه این توافق طبق میل وی اصلاح شود.

براساس این گزارش تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ این هفته در اروپا به سر می برد تا حمایت متحدان اروپایی واشنگتن را علیه ایران جلب کند.

تاکنون کشورهای اروپایی حفظ برجام و توجه به تعهدنامه بین المللی را خواستار شده اند و بر پایبندی واشنگتن بر آن تاکید کرده اند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها