کد خبر: 155540
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از موافقت رهبری با برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی تا واکنش نجفی به شکایت ناجا

خبر موافقت رهبری با برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها بیشترین توجه را در میان اخبار اجتماعی به خود جلب کرد.

از موافقت رهبری با برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی تا واکنش نجفی به شکایت ناجا
کد خبر: 155540
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| دیروز معاون حقوقی ناجا اعلام کرد که از محمدعلی نجفی برای ادعایش درباره قرارداد قالیباف و ناجا شکایت می‌کند. شهردار تهران امروز به این حرف واکنش نشان داد و گفت: «من اعلام نکرده بودم که با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قراردادی منعقد شده بلکه با فردی حقیقی که عضو دانشگاه پلیس بوده قرارداد بسته شده، در حقیقت با یک شخص حقیقی قرارداد را بسته‌ایم. این موضوع توسط مرکز ارتباطات ما نیز مورد تاکید قرار گرفت اما ظاهراً مسئولان ناجا به این نکته توجه نکرده‌اند و شکایتی را مطرح کردند.»

موضوع خروج برخی از اقلام دارویی از تحت پوشش بیمه مدتی است که جنجالی شده است. امروز قائم مقام وزیر بهداشت خبر خوبی در این زمینه داد و گفت: «با اقدامات انجام شده قرار است حدود 2400 میلیارد تومان منابع به سیستم دارویی کشور تزریق شود تا قسمت عمده‌ای از بدهی‌های دارویی را جبران شود.»

دو روز پیش خبر حذف بودجه 150 میلیون دلاری مقابله با گرد و غبار سر و صدای زیادی به راه انداخت تا جایی که نماینده‌ها در واکنش مجبور شدند توضیح دهند که چون در لایحه بودجه آمده که این مبلغ از صندوق توسعه ملی برداشت شود، باید اجازه رهبری برای این کار گرفته شود. امروز جلیل مختار نماینده مردم آبادان از اجازه رهبری برای اختصاص اعتبار 150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت: «لازمه تحقق اعتباری که دولت در لایحه بودجه 97 برای ریزگردها لحاظ کرده نیازمند تأمین اذن رهبری بود بنابراین کمیسیون تلفیق این مصوبه را از دستور کار کمیسیون تلفیق خارج و تصویب نکرد، حال با پیگیری نمایندگان خوزستان، رهبری اذن تأمین اعتبارات این حوزه را صادر فرمودند.»

همچنان شهرهای جنوب و جنوب غربی کشور با پدیده گرد و غبار و ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کنند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه بیش از ۸۰۰ نفر به اورژانس بر اثر آلودگی هوا خبر داد و گفت: «از روز جمعه تا روز گذشته ۸۰۶ نفر به اورژانس مراجعه کردند که ۱۰۱ نفر آنها در بخش عمومی و ویژه بستری شده‌اند.»


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها