کد خبر: 156391
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی در دو روز متوالی

قیمت طلا صبح روز سه‌شنبه همزمان با افزایش شاخص‌های دلار و سهام آمریکا برای دومین روز متوالی در بازارهای جهانی کاهش یافت.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی در دو روز متوالی
کد خبر: 156391
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| با این حال معامله گران منتظر نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا هستند تا در مورد سیاست امسال این بانک در قبال نرخ بهره سرنخی بدست آوردند.

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 03:11 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.3 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به یک هزار و 335 دلار و 93 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا دیروز نیز در این بازار 0.7 درصد کاهش پیدا کرد.

همچنین در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا نیز بهای فلز زرد با 0.4 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به یک هزار و 334 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت این فلز گرانبها از ابتدای ژانویه (11 دی) تاکنون به دلیل کاهش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی 2.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا در برابر 6 ارز اصلی (یورو، ین، پوند انگلیس، فرانک سوییس، کرون نروژ و پوند انگلیس) را اندازه گیرد، هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت و جمعه گذشته به کمترین سطح در سه سال گذشته رسید.

شاخص دلار در ماه ژانویه (دی- بهمن) به احتمال زیاد بیشترین افت ماهیانه خود از مارس 2016 (اسفند 1394) را ثبت خواهد کرد.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند بانک مرکزی آمریکا در نشست 2 روزه خود که بعد از ظهر امروز آغاز می شود، نرخ بهره را ثابت نگه می دارد و آن را افزایش نمی دهد.

با این حال، سرمایه گذاران منتظر تحلیل بانک مرکزی آمریکا در زمینه اقتصاد و تورم این کشور هستند تا در مورد سیاست پولی آینده این بانک سر نخی بدست بیاورند.

پس از اظهار نظر مقامات بانک مرکزی اروپا مبنی بر کاهش محرک های اقتصادی این بانک، این گمان قوت گرفت که با پیشرفت اقتصادی در اغلب کشورهای جهان، بانک های مرکزی شروع به کاهش محرک ها خواهند کرد. این گمانه زنی سبب شد، بازده اوراق خزانه آمریکا صبح امروز به بالاترین سطح در بیش از سه سال گذشته برسد.

بهای هر اونس نقره امروز در بازار لندن با 0.1 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز به 17 دلار و 15 سنت، پلاتین با 0.5 درصد کاهش به 998 دلار و 50 سنت و پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به یک هزار و 83 دلار و 97 سنت رسید.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها