کد خبر: 157749
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تشکیل گروه هشت برای پیگیری گفت‌وگوی ملی/ اتفاقاتی که اخیرا افتاد، نشان‌دهنده نیاز به گفت‌وگوی ملی است/ گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است/ شایسته نیست جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند/ بستر گفت‌وگوی ملی در کشور وجود دارد

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون ولایت تاکید کرد: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد این را نمایان‌تر کرد که به گفت‌وگوی ملی و وحدت نیاز است. او معتقد است که گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است چرا که شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است.

تشکیل گروه هشت برای پیگیری گفت‌وگوی ملی/ اتفاقاتی که اخیرا افتاد، نشان‌دهنده نیاز به گفت‌وگوی ملی است/ گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است/ شایسته نیست جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند/ بستر گفت‌وگوی ملی در کشور وجود دارد
کد خبر: 157749
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با تاکید بر لزوم انجام گفت‌وگوی ملی، گفت: جناح‌ها باید عاقل باشند و ضرورت‌ها، اهمیت‌ها و نیازهای مردم و کشور را خوب تشخیص دهند تا به جای اینکه به رفتارهای سیاسی دست بزنند اتفاق نظر کنند و جلسات کارشناسی و تخصصی تشکیل دهند تا به دولت و مجلس راهکار نشان دهند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که جناح‌ها حضور دارند از جمله در حوزه‌های سیاسی باید دست به آگاه‌سازی زد. در حال حاضر نسل جوان ما هیچ اطلاعی از گذشته این کشور در زمان پهلوی و دستاوردهای انقلاب ندارد و اگر هم اطلاعی داشته باشد بسیار کم است. این آگاه‌سازی برعهده سیاسیون و جناح‌های مختلف است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاده این را نمایان‌تر کرد که نیاز به گفت‌وگوی ملی و وحدت وجود دارد. باید روش‌های عملی و اجرایی برای گفت‌وگوی ملی را در پیش بگیریم تا بتوانیم مشکلات را در عمل حل کنند. طبیعتا بحث‌های سیاسی هم ذیل آن تعریف می‌شود و می‌توانیم راجع به این موضوعات هم مذاکره داشته باشیم.

پورمختار یادآور شد: به نظر می رسد گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است، چرا که شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است. از منافقین و سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا گروه‌هایی که به عناوین مختلف به کشورهای دیگر وابستگی دارند می‌خواهند همه معاندان و مخالفان نظام را زیر یک پرچم جمع کنند، لذا شایسته نیست که جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند و اختلاف ایجاد کنیم. ضرورت امروز ایجاب می‌کند که این کار صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بستر گفت‌وگوی ملی در کشور وجود دارد یا نه، اظهارداشت: قطعا هست. بنده جداگانه با آقایانی در مجلس و بیرون از مجلس صحبت کردم و همه به گفت‌وگوی ملی اعتقاد دارند. اما در عمل هیچ‌کس پیش قدم نمی‌شود و فعالیتی نمی‌کند بلکه بعضا بحث‌هایی مطرح می‌شود.

این عضو فراکسیون ولایت از تشکیل گروهی تحت عنوان گروه هشت به منظور ایجاد گفت‌وگوی ملی خبرداد و تاکید کرد: در حال حاضر قرار است گروه هشت تشکیل شود تا جناح‌ها با هم و در کنار هم مذاکره داشته باشند. تشکیل این گروه در بیرون از مجلس مطرح است؛ اما در عمل محقق نمی شود. این گروه قرار است از طیف‌های مختلف چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا تشکیل شود تا هر طیف مواضع خودش را مطرح کند. در این گروه اگر نظرات به یکدیگر نزدیک شود چه بهتر و اگر نشود هم حداقل به حل مسائل جاری و مشترک و مشکلات کشور پرداخته می‌شود.

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها