بازتاب نشست خبری حسن روحانی در رسانه‌های بین‌المللی

نشست خبری حسن روحانی با اصحاب رسانه دیروز برگزار شد. رسانه‌های بین المللی هر کدام بخشی از سخنان رئیس‌جمهور را منتشر کردند. در این گزارش به سه رسانه خارجی رجوع کردیم. گاردین درباره سخنرانی رئیس‌جمهور کشور نوشت حسن روحانی مذاکرات موشکی را رد می‌کند. خبرگزاری الجزیره سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با عفرین را منتشر کرد. رویترز هم مطلبی تحت عنوان «روحانی: دولت باید به خواسته‌های مردم توجه کند» را منتشر کرد تا به سخنان رئیس‌جمهور درباره حق اعتراض بپردازد.

بازتاب نشست خبری حسن روحانی در رسانه‌های بین‌المللی
کد خبر: 157772
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- دیروز نشست خبری حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با اصحاب رسانه به مدت 100 دقیقه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. این نشست بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. به عنوان مثال، گاردین درباره سخنرانی رئیس‌جمهور کشور نوشت که حسن روحانی مذاکرات موشکی را رد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز سه‌شنبه گفت: «ما در مورد برنامه موشکی خودمان با هیچ‌کس مذاکره‌ای نداریم. ما هر آنچه برای دفاع از کشور لازم باشد از هواپیما و زیردریایی استفاده می‌کنیم؛ اما به دنبال سلاح کشتارجمعی نیستیم. با هیچ‌کس هم در این زمینه مذاکره نداریم. موشک‌های ایران هیچ زمانی تهاجمی نبوده و برای تهاجم به هیچ کشوری نیست و نخواهد بود. این موشک‌ها برای دفاع از خودمان و تدافعی است.»

گاردین نوشت: «باوجود تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، حسن روحانی تأکید کرد که مذاکرات مجدد درباره برنامه موشکی این کشور، امکان‌پذیر نیست. کلید فضای روابط آینده ایران و آمریکا در دست واشنگتن است. آن‌ها باید دست از فشار، تهدید و تحریم بردارند، خودبه‌خود فضای دیگری ایجاد می‌شود و می‌توان برای آینده فکر کرد.»

و اما خبرگزاری الجزیره سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با عفرین را منتشر کرد. این خبرگزاری مطلبی تحت عنوان حسن روحانی از ترکیه خواست تا عملیات نظامی در عفرین را متوقف کند منتشر کرد.

الجزیره نوشت: «رئیس‌جمهور ایران گفت عملیات ترکیه علیه گروه مدافعان خلق در عفرین، تنها باعث تلفات بیشتر خواهد شد. روابط ما با هر دو کشور ترکیه و روسیه خوب است؛ اما موضع ما در برابر خروج نیروهای ترکیه از سوریه، یک موضع اصلی است، چرا که ورود ارتش یک کشور به کشور دیگر باید با رضایت دولت و مردم آن کشور باشد و ما غیر از آن را اصولی نمی‌دانیم و نمی‌پذیریم و می‌خواهیم که این کار زودتر پایان یابد، آن هم به این دلیل که باعث کشته شدن هر دو طرف می‌شود. همان‌طور که حضور امریکا در سوریه را هم قبول نداریم، چون آن‌ها افکار نادرستی در باب تجزیه سوریه دارند.»

رویترز مطلبی تحت عنوان «روحانی: دولت باید به خواسته‌های مردم توجه کند» را منتشر کرد. این خبرگزاری سخنان رئیس‌جمهور درباره حق اعتراض را منتشر کرد.
رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به اینکه آیا دولت صدای مردم را در اعتراضات اخیر نسبت به تورم و گرانی شنیده است و اگر شنیده است آیا به دنبال ترمیم گروه اقتصادی خود است یا نه، گفت: «اعتراض من به همین شیوه سؤال پرسیدن شماست. شما خواست مردم را فقط در بخش اقتصاد می‌بینید، همین به معنای نشنیدن صدای مردم است. اعتراض مردم فقط به مسائل اقتصادی نبوده است. مسائل سیاسی، اجتماعی و سیاست خارجی هم مورد اعتراض مردم بوده است. گوش ما باید برای شنیدن حرف مردم باز باشد و ببینیم که مردم چه می‌خواهند.»

رویترز در پایان نوشت: «روحانی معتقد است که جوانان، شنیدن صدا و اثرگذاری فکریءشان را در حاکمیت خواستارند؛ چرا که آنان اکثریت جامعه هستند. فیلترینگ فضای مجازی جریان اطلاع‌رسانی را متوقف نخواهد کرد.»

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها