یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

دولت توپ یارانه‌ها را در زمین مجلس می‌اندازد/ طبق لایحه دولت، یارانه 35 میلیون نفر باید حذف می‌شد/ یارانه هیچ یارانه‌بگیری که مستحق دریافت باشد حذف نخواهد شد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 اظهارداشت: طبق لایحه دولت باید یارانه حدود 35 میلیون نفر حذف می شد که در کمیسیون تلفیق این عدد را کاهش دادیم و در حال حاضر بیش از 55 میلیون نفر در سال 97 یارانه دریافت می کنند. اگر دولت بخواهد به افراد بیشتری یارانه بدهد نیز اجازه جابجایی را به دولت داده‌ایم.

دولت توپ یارانه‌ها را در زمین مجلس می‌اندازد/ طبق لایحه دولت، یارانه 35 میلیون نفر باید حذف می‌شد/ یارانه هیچ یارانه‌بگیری که مستحق دریافت باشد حذف نخواهد شد
کد خبر: 157828
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص اختلاف مجلس و دولت بر سر یارانه، گفت: حرکت دولت، حرکت خوبی نبود. دولت پیشنهادی که در لایحه بودجه 97 داد این بود که یارانه 35 میلیون نفر حذف شود که ما نگذاشتیم و 23 هزار میلیارد تومان بودجه یارانه ها را به 30 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی ادامه داد: سقف کلی یارانه در بودجه دولت 38 هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق آن را به 44 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. چه کسی می خواهد دست در جیب مردم کند؟ اگر بودجه ای که دولت برای یارانه ها در نظر گرفته بود را تصویب می کردیم که الان بیچاره می شدند.

این نماینده مجلس با انتقاد از صحبت های مطرح شده از سوی دولتی ها در خصوص یارانه، خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون تلفیق، بودجه مربوط به یارانه ها را افزایش دادیم و در حالیکه ما این بودجه را ترمیم کردیم اینکه بیایند و اینگونه صحبت کنند توپ در زمین مجلس انداختن است و کار خوبی نیست.

لاهوتی یادآور شد: نکته دیگر اینکه با عددی که ما اضافه کردیم و اختیاری که به دولت دادیم هیچ یارانه بگیری که مستحق دریافت یارانه باشد حذف نخواهد شد. در بودجه 97 اعلام کردیم که به تمامی روستاییان، عشایر، حاشیه نشین ها و دهک های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یارانه پرداخت شود. ما در کمیسیون تلفیق این اجازه را به دولت دادیم و منابع آن را تامین کردیم. تنها یارانه یکسری از افراد که حذف 45 هزار تومان تاثیری بر روی زندگی آنها ندارد، حذف می شود.

وی تاکید کرد: طبق لایحه دولت باید یارانه حدود 35 میلیون نفر حذف می شد که در کمیسیون تلفیق این عدد را کاهش دادیم و در حال حاضر بیش از 55 میلیون نفر در سال 97 یارانه دریافت می کنند. اگر دولت بخواهد به افراد بیشتری یارانه بدهد نیز اجازه جابجایی را به دولت داده ایم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد بستگی به دولت دارد، گفت: اینکه چه تعداد از افراد یارانه شان در سال 97 قطع می شود بستگی به دولت دارد، ما وارد آن فرمول نشدیم و نخواهیم شد. دولت می تواند یارانه افرادی که جزو دهک های بالای جامعه هستند را حذف کند.

لاهوتی در خصوص اینکه یارانه چند نفر در سال 97 حذف خواهد شد، اظهارداشت: تصور من این است که دولت خیلی هنر کند می تواند یارانه حدود 5 یا 6 میلیون نفر را حذف کند. دولت قادر نیست یارانه بیش از این تعداد از افراد را حذف کند.

وی با بیان اینکه اصلاحیات جدیدی در بخش یارانه ها در لایحه بودجه نداریم، تصریح کرد: با دولت تفاهم کردیم و تصمیمی برای تغییر نداریم. البته ممکن است که در صحن پیشنهاد جدیدی داده شود و یا تغییری صورت گیرد. اما بعید می دانم که در کمیسیون تلفیق بخواهیم به بخش یارانه ها در بودجه ورود پیدا کنیم.

این عضو کمیسیون تلفیق 97 تاکید کرد: در کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه 97 ورود پیدا نمی کنیم مگر اینکه صحن لایحه را به ما ارجاع دهد و یا اتفاقاتی بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها