کد خبر: 157898
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حمل 196 هزار تن خاک روی از ترکیه به مقصد ایران

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: 196 هزار تن خاک روی در 10 ماه گذشته از طریق راه آهن از کشور ترکیه به مقصد ایران بارگیری و حمل شد.

حمل 196 هزار تن خاک روی از ترکیه به مقصد ایران
کد خبر: 157898
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| شاپور ارصلانی گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان حمل خاک روی از طریق شبکه ریلی به 230 هزار تن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حمل این میزان خاک روی از طریق شبکه ریلی برای نخستین بار روی داده است، اظهار کرد: حمل این میزان بار در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش بیش از 2 برابری و معادل 215 درصدی دارد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: بخشی از این میزان بار در ایستگاه سهلان و بخشی نیز در ایستگاه بناب تخلیه شده است.

ارصلانی ادامه داد: پیش از این خاک روی از طریق جاده به کشور حمل می شد که با تلاش های مدیریت و کارکنان گروه بازرگانی و بازاریابی اداره کل راه آهن آذربایجان به سمت ریل هدایت شده است.

وی گفت: در سال جاری 15 هزار تن گندم نیز از سیلوی صوفیان از طریق شبکه ریلی به سیلوی گندم نکا بارگیری می شود که در مرحله اول 45 واگن بارگیری شده و تعداد واگن ها به 300 دستگاه می رسد.

راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز - تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل 19 ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به 530 کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها