کد خبر: 157929
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

آغاز بازآفرینی حدود پنج هزار هکتار بافت فرسوده شهری در مازندران

استاندار مازندران اعلام کرد که چهار هزار و 800 هکتار از بافت های فرسوده شهری در این استان در چارچوب برنامه ملی بازآفرینی شهری ، نوسازی و بهسازی می شود.

آغاز بازآفرینی حدود پنج هزار هکتار بافت فرسوده شهری در مازندران
کد خبر: 157929
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در مراسمی که روز پنجشنبه به منظور آغاز اجرای طرح بازآفرینی شهری در بنای تاریخی 'خانه فاضلی ' در بافت فرسوده شهر ساری برگزار شد ، افزود که این میزان بافت فرسوده مربوط به 38 شهر مازندران است .

اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امروز همزمان با دهه مبارک فجر با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس در 9 استان کشور از جمله مازندران آغاز شد .

بر اساس آمار وزارت راه و شهر سازی ، طرح ملی باز آفرینی شهری با هدف ایجاد زیر ساخت های خدماتی ، رفع فرسودگی ،بهسازی و مقاوم سازی مسکن ، تولید مسکن مناسب و ایجاد فضای عمومی در 543 شهر و در 2 هزار و 700 محله به مساحت 141 هزار هکتار اجرا می شود.

استاندار مازندران که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی به رئیس جمهوری گزارش می داد ، گفت که در بافت های فرسوده شهری مازندران 400 هزار نفر زندگی می کنند.
وی افزود : تا کنون پنج هزار واحد مسکونی در این مناطق با حمایت دولت با دادن تسهیلات ارزان قیمت باز سازی شده است.

مازندران حدود 60 نقطه شهری دارد ولی دستکم 20 نقطه شهری از این تعداد در سال های اخیر به شهر ارتقاء یافته اند و بافت های فرسوده در آنها یا وجود ندارد و یا بسیار اندک است .

بیشترین وسعت بافت فرسوده شهری در مازندران مربوط به شهرهای ساری ، بابل ، آمل و قائشمهر است که در زمره شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت قرار دارند.

بر اساس سرشماری سال 95 ،استان مازندران حدود سه میلیون و 258 هزار نفر جمعیت دارد که 53درصد از آنان در مناطق شهری ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با صدور دستور اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری ، اجرای این طرح در تمامی 38 شهر مازندران آغاز شد.

این طرح در شهر ساری مرکز استان مازندران در 640 هکتار از بافت های فرسوده اجرا می شود.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها