کد خبر: 157965
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

افزایش 25 درصدی بلیت تک‌سفره در راستای خواست مردم برای توسعه مترو است/ مردم بلیت اعتباری تهیه کنند/ دلیل افزایش قیمت بلیط مترو پرداخت نشدن یارانه‌های دولت است

در حالی که کمتر از هفت ماه پیش، قیمت بلیت مترو افزایش 15 درصدی داشت، گفته می‌شود قرار است برای سال آینده هم 25 درصد دیگر گران شود. عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر دلیل این افزایش قیمت را نیاز شهروندان به توسعه مترو و پرداخت نشدن یارانه‌های دولت اعلام می‌کند.

افزایش 25 درصدی بلیت تک‌سفره در راستای خواست مردم برای توسعه مترو است/ مردم بلیت اعتباری تهیه کنند/ دلیل افزایش قیمت بلیط مترو پرداخت نشدن یارانه‌های دولت است
کد خبر: 157965
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در حالی که تیرماه امسال قیمت بلیت مترو 15 درصد افزایش پیدا کرد و هم‌زمان با حذف بلیت دو سفره، قیمت بلیت تک‌سفره به 800 تومان رسید، روز گذشته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از بررسی افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت بلیت مترو در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ظرف هفته آینده خبر داد. این یعنی افزایش 25 درصدی، در حالی که حتی اگر تورم را ملاک تعیین قیمت مترو در سال آینده در نظر بگیریم، پیش‌بینی‌ها درباره تورم کمتر از 15 درصد است.

افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، توسعه مترو را دلیل این افزایش قیمت اعلام می‌کند و به اعتمادآنلاین می‌گوید: «اولاً هنوز این افزایش قیمت نهایی نشده است و به صورت لایحه از طرف شهرداری به شورا داده شده تا در صحن آن را بررسی کند و تصمیم بگیرد. ثانیاً اگر این موضوع تصویب شود هم باید بدانید که به هر حال کاهش آلودگی هوای تهران و توسعه و گسترش مترو یکی از خواسته‌های مهم شهروندان تهرانی است که برای انجام آن به اعتبار نیاز است.»

او ادامه می‌دهد: «دولت باید یارانه‌ای بابت توسعه مترو اختصاص دهد و اگر قرار باشد این یارانه‌ها پرداخت نشود، این موضوع بر توسعه مترو تأثیر می‌گذارد. از آن طرف مردم می‌خواهند که مترو گسترش پیدا کند، پس افزایش قیمت ناگزیر خواهد بود.»

او همچنین به شهروندان توصیه می‌کند که از بلیت‌های اعتباری و پیمایشی استفاده کنند و می‌گوید: «این افزایش 25 درصدی قیمت بلیت مترو در صورت تصویب، در مورد بلیت‌های تک سفره اعمال خواهد شد و شهرداری به استفاده‌کنندگان از بلیت اعتباری، بسته به مسیری که طی می‌کنند بین 10 تا 60 درصد تخفیف خواهد داد و حداکثر هزینه سفر با این بلیت‌ها کمتر از هزار تومان خواهد بود.»

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها