معاون پارلمانی سپاه:

میدانی برای مذاکره با آمریکا و اروپا در موضوعات موشکی و دفاعی وجود ندارد

محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه با تاکید بر اینکه «میدانی برای مذاکره بر روی موضوعات موشکی و دفاعی وجود ندارد»، گفت: ما تنها با آمریکا و اروپا در بحث هسته‌ای مذاکره کردیم که منجر به برجام شد، قطعا در مسائل دیگری بحث و گفت‌وگویی با آنها نداریم.

میدانی برای مذاکره با آمریکا و اروپا در موضوعات موشکی و دفاعی وجود ندارد
کد خبر: 157969
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار درباره اقدامات آمریکا در خصوص مذاکره درباره موضوع موشکی ایران، اظهار کرد: ما کاری به محتوای برجام نداریم، اما طبق برجام قرار بود که طرفین به تعهدات خود عمل کنند یعنی آن‌ها باید در مقابل امتیازاتی که ما در بحث هسته‌ای می‌دادیم، تحریم‌ها را بر می‌داشتند که این کار انجام نشد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با زیاده‌خواهی‌ مخالفت‌هایی را انجام دادند و شرایط امروز به اینجا رسیده که بایستی چشم‌ها و گوش‌ها به سمت آمریکا باشد که ترامپ می‌خواهد چه تصمیمی بگیرد. در این بین این اقدامات باعث ایجاد ترس‌هایی بین شرکت‌هایی که می‌خواهند با ایران کار کنند و بروز مشکلات جدی شده است.

معاون پارلمانی سپاه خاطرنشان کرد: اخیرا آمریکا با کشورهای اروپایی رایزنی‌هایی انجام داده که احتمالا خروجی آن رونمایی از طرح مشترکی باشد مبنی بر اینکه اروپایی‌ها نقش بازی کنند و بگویند برجام را قبول دارند مشروط به اینکه ایران در مسائل موشکی، دفاعی و منطقه‌ای با آنها تعامل داشته باشد. با این استدلال که چنین تضمینی به آمریکایی‌ها بدهند که ایران بعد از 2025 همچنان در تحریم نگه داشته می‌شود تا به قول خودشان ما فرار هسته‌ای نداشته باشیم. این اقدامات همه در راستای تامین منافع آمریکا است.

جوکار یادآور شد: موضوع دیگر در مورد مسائل منطقه‌ای است که آن‌ها می‌خواهند تمام این مسائل را به برجام الحاق کنند. حال اینکه ما تنها با آمریکا و اروپا در بحث هسته‌ای مذاکره داشتیم که منجر به برجام شد و در هیچ مساله دیگری با آن‌ها بحث و گفت‌وگو نداریم.

وی تاکید کرد: بحث‌های دفاعی مربوط به کشورمان است و به عنوان عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات اطراف‌مان محسوب می‌شود. در مورد مسائل منطقه‌ای نیز بر اساس خواست دولت‌ها و ملت‌های منطقه عمل می‌کنیم.

جوکار در پایان و در جمع‌بندی تاکید کرد: میدانی برای مذاکره در موضوعات موشکی و دفاعی وجود ندارد. قطعا در ایران هیچ کسی چنین ایده‌ای را نمی‌پذیرد. در این بین مشخص آن است که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در سایه طرح این مسائل می‌خواهند اقداماتی را انجام دهند پس لازم است دستگاه دیپلماسی پاسخ محکمی به آنها داده تا دچار توهم نشوند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها