کد خبر: 158004
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمدعلی وکیلی:

آقای ملکشاهی نمی‌تواند کمیته بازدیدکننده از اوین را سلیقه‌ای منحل کند/ مطالبه ما بازدید از سایر بازداشتگاه‌هاست

محمدعلی وکیلی در واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون قضایی مبنی بر تعطیلی هیات بازدید کننده از زندان اوین به دستور ملکشاهی رئیس این هیات گفت: اگر خبر تعطیلی کمیته صحت داشته باشد، باید بگویم کار درستی انجام نشده. انحلال یا ادامه روند کار کمیته بستگی به نظر جمعی اعضای هیات دارد.

آقای ملکشاهی نمی‌تواند کمیته بازدیدکننده از اوین را سلیقه‌ای منحل کند/ مطالبه ما بازدید از سایر بازداشتگاه‌هاست
کد خبر: 158004
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی در واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون قضایی مبنی بر تعطیلی هیات بازدید کننده از زندان اوین به دستور ملکشاهی رئیس این هیات گفت: اگر خبر تعطیلی کمیته صحت داشته باشد، باید بگویم کار درستی انجام نشده. انحلال یا ادامه روند کار کمیته بستگی به نظر جمعی اعضای هیات دارد. بالاخره این کمیته، 10 عضو دارد و به صورت گروهی اداره می‌شود. آقای ملکشاهی هرچند رئیس هم باشند نمی‌توانند فردی و سلیقه‌ای درباره موضوعی تصمیم‌گیری کنند. مشخص است که درباره ادامه فعالیت یا تعطیل شدن کمیته به صورت جمعی باید تصمیم گرفته شود.

هفته گذشته حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصمیم ملکشاهی، رئیس هیات بازدید زندان اوین از تعطیلی کمیته خبر داد. دلیل آن را هم مصاحبه‌های برخی نمایندگان از بازدید اطلاع داد. اما منحل شدن کمیته در حالی خبرساز شد که اکثر اعضای این کمیته اصلا از آن اطلاعی ندارند.

محمد کاظمی یکی از اعضای این کمیته گفت: من از منحل شدن اطلاعی ندارم.
علیرضا رحیمی عضو دیگر کمیته نیز دراین‌باره به رویداد۲۴ گفت: نه کمیته‌ای تعطیلی شده و نه حرف و تصمیمی در‌این باره گرفته شده است. هیچ اطلاعی به ما از تعطیلی هیات ندادند.

محمدعلی وکیلی، نماینده دیگر مجلس و عضو هیات بازدید از زندان اوین نیز دراین‌باره اظهار بی‌اطلاعی کرد و در گفت وگو با رویداد۲۴ گفت: من متوجه معنای تعطیلی کمیته نمی‌شوم. چون من اطلاعی از این تصمیم ندارم و اکنون از شما خبردار شدم.

وکیلی ادامه داد: اگر خبر تعطیلی کمیته صحت داشته باشد، باید بگویم کار درستی انجام نشده. انحلال یا ادامه روند کار کمیته بستگی به نظر جمعی اعضای هیات دارد. بالاخره این کمیته، 10 عضو دارد و به صورت گروهی اداره می‌شود. آقای ملکشاهی هرچند رئیس هم باشند نمی‌توانند فردی و سلیقه‌ای درباره موضوعی تصمیم‌گیری کنند. مشخص است که درباره ادامه فعالیت یا تعطیل شدن کمیته به صورت جمعی باید تصمیم گرفته شود.

او افزود: ممکن است اعتراض آقای ملکشاهی به روش گفتگوی نمایندگان با رسانه‌ها درست باشد. چون گفتگوی نمایندگان هم کار حرفه‌ای نبود. اما اگر به خاطر این موضوع تصمیم بگیریم، کمیته را منحل کنیم، اصلا قابل قبول نیست. از همان روز اول مشخص شده است که هر اقدامی باید نظر جمعی اعضا را داشته باشد.

این عضو کیمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حالا من به عنوان عضوی از کمیته باید این موضوع را از شما مطلع شوم و این درست نیست.

وکیلی افزود: هفته گذشته با اعضای کمیته جلسه‌ای برگزار کردیم و در آن جمع‌بندی برای ارائه گزارش رسمی بازدید از اوین انجام شد. قرار بود همین جمع‌بندی از سوی آقای ملکشاهی، رئیس کمیته در رسانه‌ها اعلام شود که هنوز هم منتشر نشده است.
او گفت: یکی از بندهای این گزارش ملاقات از بازداشتی‌ها بود. بند دیگر هم این بود که کمیسیون قضایی روی پرونده خودکشی سینا قنبری نظارت داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات به روند بازدید و مطالبات کمیته اشاره کرد و گفت: ما یکبار از زندان اوین بازدید داشتیم. اما مطالبه ما به عنوان اعضای کمیته بیش از بازدید اوین بود. مطالبه ما این است که زندان‌‌های دیگری که بازداشت‌کنندگان اعتراضات اخیر در آن هستند هم بازدید کنیم. از جمله زندان حسن‌آباد تهران و زندان‌ استان‌های همدان، فارس، خوزستان را تقاضای بازدید داشتیم.

او ادامه داد: ما هنوز هم انتظار داریم اجازه بازدید به ما بدهند که اگر این اتفاق بیفتد امکان دارد در ترکیب اعضای کمیته تغییراتی ایجاد شود.

منبع: رویداد24
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها