تاثیر بازی لگو در افزایش مهارت ریاضی کودکان

مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که با اسباب‌بازی‌های ساخت‌وساز مانند لگو و بازی‌های ویدئویی در کودکی بازی کرده‌اند، مهارت‌های فضایی (ریاضی) بیشتری دارند.

تاثیر بازی لگو در افزایش مهارت ریاضی کودکان
کد خبر: 158012
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| براساس مطالعه جدید «موسسه تحقیقات علوم محیطی»(CIRES) تجربه‌ بازی‌های دوران کودکی به شدت در شکل‌گیری مهارت‌های محیطی افراد نقش دارد و این مهارت‌ها می‌تواند برای موفقیت در زمینه‌هایی مانند علوم و مهندسی لازم باشند.

محققان اظهار کردند: جوانانی که با اسباب‌بازی‌های مبتنی بر ساخت‌و‌ساز مانند لگو و یا نوع خاصی از بازی‌های ویدئویی بازی کرده‌ بودند، نسبت به همسالان خود، عملکرد بهتری در آزمون استدلال فضایی مانند مهارت لازم برای چرخش ذهنی اشیا داشتند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد زمانی که محققان تاثیر بازی‌های دوران کودکی را بررسی کردند، تفاوت‌های جنسیتی در مهارت‌های فضایی مرتبط با تاثیر بازی‌های دوران کودکی در این مطالعه یافت نشد.

آن گلد، محقق این بررسی اظهار کرد: مغز انسان قابل انعطاف و آموزش‌پذیر است.

محققان اظهار کردند: با فراهم آوردن آموزش‌های فضایی لازم و ارائه اسباب‌های مرتبط قبل از شروع تحصیل، می‌توان به کودکان فرصت داد تا مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی را به دست آورند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که الگوهای بازی در دوران کودکی منجر به تغییرات زیادی می‌شود. شاید مطالعات گذشته تاثیر بازی دوران کودکی بر مهارت‌های فضایی را مورد بررسی قرار داده است، اما این بررسی، برای اولین‌بار، نقش جنسیت در بازی‌ها را مورد مطالعه قرار داده است.

محققان همچنین عنوان کردند: لازم نیست بازی‌های ویدئویی یا لگوها خاص باشند و مهمترین عامل موثر بازی با آنهاست که می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

تیم محققان مقاله خود را در Geosphere منتشر کرده است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها